| کد خبر: 191227 |

۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

معاون سازمان صمت استان ایلام خبر از صدور ۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق داد.

تین نیوز

 معاون اموربازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت معدن وتجارت استان ایلام گفت: طی سال جاری ۲۹۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سعید شریفی اظهار داشت: حضور در بازارهای جهانی از طریق گسترش صادرات سالهاست که به عنوان مبنای توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: صادرات کالا به عنوان وجهی از بازرگانی خارجی بیانگر توان تولیدی کشور است و در شرایط تحریم‌های ظالمانه توسط استکبار جهانی صادرات فرصت ویژه ای برای تحقق سیاست‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور در نقاط صفر مرزی (نقاط محروم) راهکاری مناسب برای مناطق محروم است و به کمک آن می‌توان زمینه‌های اشتغال را در نقاط محروم کشور تقویت کرد.

شریفی افزود: در استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، وجود مشابهت‌های فرهنگی میان شهروندان دو کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه ای برای توسعه صادرات، تقویت بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان ایلام بیان داشت: میزان صادرات اظهار شده در استان در سه ماهه اول سال جاری به لحاظ وزنی ۲۰ درصد و به لحاظ ارزش ۸۴ درصد نسبت به سال مشابه گذشته رشد داشته است.

وی افزود: همچنین میزان صادرات اظهاری از گمرکات استان در این مدت ۴۴۸ هزار تن و به ارزش ۲۹۱ میلیون دلار است، این آمار ۴۹ درصد به لحاظ وزنی و۳۳ درصد از حیث ارزش در مدت مشابه قبل رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.