| کد خبر: 190571 |

افتتاح پارک تفریحی زیر آب بحرین در ماه اوت سال جاری

بحرین، یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس از افتتاح پروژه پارک بزرگ تفریحی زیر آب در فضای 100 هزار متر مربعی و با استفاده از یک بوئینگ 747 غرق شده در ماه اوت سال جاری خبر داد.

تین نیوز

بحرین، یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس از افتتاح پروژه پارک بزرگ تفریحی زیر آب در فضای 100 هزار متر مربعی و با استفاده از یک بوئینگ 747 غرق شده در ماه اوت سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شیپنا، بحرین امیدوار است به‌واسطه این پارک غواصانی را از سراسر دنیا جذب کند. هواپیما مورد استفاده در این پروژه یک بوئینگ 747 با عرض 70 متر بوده که به زیر آب برده شده و برای پروژه مذکور تجهیز شده است.

این پروژه زیر آب بحرین با مشارکت شورای عالی محیط زیست و سازمان گردشگری بحرین و همچنین بخش خصوصی انجام پذیرفته است.

مقامات بحرینی نیز در این رابطه اعلام کردند که جاذبه توریستی جدید، هماهنگ با استانداردهای سخت‌گیرانه محیط‌زیست بوده، زندگی دریایی را بهبود بخشیده و اکوسیستم محلی را نیز احیا کرده است. اما متخصص دریایی، آدریانا هومانس که مدرک دکتری خود در رشته بوم‌شناسی دریایی را از دانشگاه جیمز کوک دریافت کرده و در حال حاضر در دانشگاه نیوکاسل انگلستان فعالیت دارد، معتقد است که صخره‌های مرجانی مصنوعی همیشه با محیط‌زیست سازگار نیستند.

متخصص بوم‌شناسی دریایی، افزوده است که غواصی در لاشه غرق شده تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب خواهد بود، همچنین در ادامه گفت که این کار ممکن است معایبی نیز داشته باشد.

مواد بکار رفته در لاشه هواپیما شامل مس، آلومینیوم،سرب و استیل و دیگر آلاینده‌ها است و امکان انتقال فلزات سنگین به آب دریا وجود دارد که در ارگانیسم‌های دریایی تأثیر خواهد داشت.

لازم به توضیح است که قبل از بحرین، کشورهای دیگری نیز از ایده ساخت صخره‌های مصنوعی به‌منظور جذب توریست بهره‌برده بودند.

منبع: شیپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.