| کد خبر: 190561 |

◄ ترابری ایمن پنج میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی

۱۵/۵ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی هرمزگان جابجا شد.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۱۵,۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر بازرگانی و ترابری بیش از پنج میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی این استان، گفت: طی دو ماهه نخست امسال، صادرات ۳ درصد و کابوتاژ ۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور به تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان در دوره زمانی دو ماه نخست سال ۹۸ پرداخت و با اشاره به وجود پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در این استان، اظهار داشت: طی این مدت، ۲۵۹ هزار و ۳۰۷ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

حجم سفرهای دریایی از پنج میلیون نفر سفر گذشت

وی با اشاره به بهره مندی استان هرمزگان از پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور و فعالیت پایانه های مجهز مسافری در جزایر و سواحل خلیج فارس، افزود: از آغاز امسال تا ابتدای خردادماه جاری، ترابری پنج میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۲۵ نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱۵/۵ میلیون تن کالا

عفیفی پور با اشاره وجود ۷۱ بندر بزرگ و کوچک تحت نظارت اداره کل خاطرنشان کرد: طی این مدت، در مجموع ۱۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۶۱ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

به گفته این مقام مسئول، از مجموع این رقم، ۹ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۷۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۸۹ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۳درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری، شش میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۱۲ تن انواع کالاهای غیرنفتی صادر شد که رشد ۳ درصدی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: همچنین، بالغ بر ۳۳۰ هزار و ۱۲۴ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و ۴۱۴ هزار و ۹۱۱ تن نیز ترانزیت شد.

حمل و نقل ساحلی کالا، ۹درصد افزایش یافت

عفیفی پور از واردات ۸۵۶ هزار و ۷۵۷ تن و کابوتاژ یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۳۵ تن از اینگونه کالاها سخن به میان آورد و افزود: در بخش کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی کالا)، رشد ۹درصدی به ثبت رسید.

صادرات دومیلیون تن انواع فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی طی دو ماه گذشته را دو میلیون و ۶۶ هزار و ۶۳ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، سه میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۵۴ تن کابوتاژ و پنج هزار و ۸۶۵ تن از این محموله های تجاری نیز ترانزیت شد.

پهلوگیری ۲۳۰۰۰ فروند شناور در بنادر

عفیفی پور تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماه سال جاری را ۲۳ هزار و ۴۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۳۳ فروند مربوط به کشتی های بالای هزار تن و ۲۲ هزار و ۲۱۳ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.