| کد خبر: 188734 |

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد:

کمک ۳۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل واحدهای مسکونی سیل‌زدگان از پرداخت ۳۰ میلیارد تومانی ستاد فرمان امام برای تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده خبر داد.

تین نیوز

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل واحدهای مسکونی سیل‌زدگان از پرداخت ۳۰ میلیارد تومانی ستاد فرمان امام برای تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اعلام کرد: این تفاهم‌نامه باهدف کمک و حمایت از سیل‌زدگانی است که به‌رغم دریافت منابع اعتباری وام بلاعوض قادر به تکمیل و یا بازسازی واحدهای مسکونی خود نیستند.

تابش ادامه داد: در تعاملاتی که با دولت داشتیم برای 70 هزار واحد شهری و روستایی آسیب‌دیده، تسهیلات بااعتباری بالغ‌بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان دریافت و به سیل‌زدگان دادیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از مجموع ۷۰ هزار واحد شهری و روستایی سیل‌زده ۳۱ هزار واحد شهری و ۳۹ هزار واحد روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان شهری، ۵۰ میلیون تومان تعمیری، شهری و روستایی ۱۵ میلیون تومان و تأمینی معیشتی ۱۵ میلیون تومان برای واحدهای مسکونی تخریبی و تعمیری اعطاشده است.

وی بلاعوض واحدهای شهری را ۱۲ میلیون تومان و روستایی را ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد سیل‌زده اعلام کرد و گفت: اعتبارات از سوی دولت تأمین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارگرفته است. اما درعین‌حال به‌رغم تلاش‌های فوق بهره‌مندی از کمک‌های نهادهای خیریه بنیاد مستضعفان بهزیستی وزارت نفت بسیج مستضعفان و کمیته امداد در حال رایزنی و انجام است که تاکنون بنیاد مستضعفان ۸ تن سیمان رایگان برای واحدهای احداثی شهری و روستایی و یک‌تن سیمان رایگان برای واحدهای تعمیری را در شهر و روستا تأمین کرده است.

وی همچنین رقم تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد اجرایی فرمان امام امروز به امضا رسید را ۳۰ میلیارد تومان در مرحله اول اعلام کرد و گفت: کمیته امداد بهزیستی صنایع و کارخانه‌ها وزارت نفت و بسیج مستضعفان از دیگر ارگان‌هایی هستند که در حال عقد قرارداد برای کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده در حال عقد قرارداد هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.