| کد خبر: 186412 |

◄ ثبت بیش از 15 میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان زنجان

بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین با و کمترین تردد در محورتکاب- دندی صورت گرفته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، گفت: بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین با و کمترین تردد در محورتکاب- دندی صورت گرفته است.

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری با اشاره به اینکه 14 درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری 10% بوده و استان زنجان در رتبه 8 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده¬ها قرار دارد.

وی افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 283 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت 382 وسیله نقلیه است.

استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 17 را در کشور داراست.

 علی اکبری خاطرنشان کرد : از دیدگاه آماری از کل ترددهای صورت گرفته در جاده های استان در فروردین ماه گذشته 3% با تخلف سرعت غیرمجاز، 1% سبقت غیرمجاز و 15% با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

همچنین از کل تردد های صورت گرفته در آزادراه های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای فوق حدود 17 هزار تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که کمتر از نیم درصد ترددهای صورت گرفته در محورهای ذکر شده است که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده ای است.

ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 17 الی 19 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتدوکنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها سبب کاهش ریسک وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد‌ شد.

 به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان درمجموع ترددها در محورهای مواصلاتی استان در فروردین ماه گذشته روز پنج شنبه15فروردین بیشترین ترافیک روزانه در جاده های استان با حدود هفت میلیون و پانصد و 70 هزار وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ دوشنبه26فروردین با حدود 366.000 جابجایی در جاده¬های استان بود. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.