| کد خبر: 18413 |

روزنوشت شنبه ۲۵ و یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۳:

تلاش برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه

وبلاگ تین نیوز، سیدحمید حسینی | جمعه عصر را با مهمان اروپایی و چینی در کرج گذراندیم و درباره مسائل تجاری و سیاسی تبادل نظر کردیم.
مباحث سه نفره ما در رابطه با مسایل تجاری و بین المللی برای جوانترهای جلسه جالب بود و در بسیاری از زمینه ها با هم اشتراک نظر داشتیم. در نشست امروز راجع به سرمایه گذاری در یک میدان نفتی ایران نیز گفتگو و اطلاعات پایه پروژه را مرور کردیم و قرار شد صبح شنبه یک جلسه مفصل در این رابطه داشته باشیم، این هلدینک معتبر علاقمند به حضور در بازار نفت و گاز ایران می باشد. به علت ترافیک مسیر تهران – کرج تا دیر وقت ماندیم و نیمه شب به تهران باز گشتیم.

امروز صبح مهمان اروپایی را برای مذاکره به دفتر مجری پروژه فرستادم و خودم عازم دفتر شدم و سپس عازم اتاق شدم و در جلسه پربار هیئت رئیسه اتاق تهران شرکت کردم که چند مصوبه خوب داشت. اولا ً اعلام شد که تا کنون 30 کارت بازرگانی پنج ساله صادر شده و این روند برای واحدهای تولیدی ادامه دارد، ثانیاً خرید یک ژنراتور برق برای ساختمان جدید اتاق مورد موافقت قرار گرفت. سپس بحث مفصلی درباره تامین محل برای تشکل ها مطرح شد و مقرر شد که یک اقدام جدی جهت کمک به تشکل های فاقد دفتر صورت پذیرد.

با توجه به اهمیت تبیین و اصلاح بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود به دبیر کل ماموریت داده شد که در یک ماه دو نشست کارشناسی در اتاق تهران در مورد  "فضای کسب و کار" و "سیاستهای کلان اقتصادیی و تامین مالی برگزار گردد.

از طرف دیگر توافق شد که در چهارمین همایش صادرات غیر نفتی اتاق تهران که در روز دوشنبه برگزار خواهد شد، راهکارهای دولت برای توسعه صادرات مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

ضمناً با توجه به بحران ایجاد شده در روابط روسیه و غرب و تصمیم روسیه مبنی بر توقف واردات مواد غذایی از اروپا این موضوع به نحو مقتضی اطلاع رسانی و تلاش گردد که از این فرصت به نحو شایسته‌ای برای افزایش حجم مبادلات تجاری استفاده گردد. علاوه بر این اتاق تهران با هماهنگی اتاق ایران و روسیه و اتاق ایران مقدمات حضور پررنگ بنگاه‌های بزرگ تولیدی و صادراتی کشور را در سمینار و نمایشگاه مسکو در تاریخ 15 مهر ماه با عنوان "نوسازی اقتصاد روسیه بر اساس سمت گیری های جدید جهانی" به منظور "مشارکت استراتژیک با دوستان روسیه" توسط دفتر ریاست جمهوری و اتاق روسیه برگزار می‌گردد فراهم نماید.

در این جلسه همچنین مقرر شد که جلسه شورای مشاورین انرژی با دعوت از اعضاء برگزار گردد و در مورد چگونکی ادامه ان تبادل نظر صورت پذیرد.

یکشنبه صبح را با مهمانان چینی گذراندم و بعد از ظهر برای تهیه پاورپوینت جهت همایش صادرات غیرنفتی، نگارش روزنوشت شنبه و یکشنبه و هماهنگی جهت نشست کمیسیون اصل 44 در مورد اصلاحیه قانون اصل 44 در سه شنبه 27 مردادماه ساعت 3 به اتاق آمدم و حدود ساعت 7 اتاق را به مقصد مجموعه انقلاب ترک کردم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.