| کد خبر: 181382 |

◄ شرفبافی رفتنی شد/ مدیر عامل جدید هما کیست؟

یک منبع آگاه به تین گفت که رفتن فرزانه شرفبافی از هما قطعی شده و کاپیتان حسن قاسمی، معاون و عضو هیات مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جایگزین او خواهد شد.

تین نیوز

بالاخره شایعات درباره رفتن فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به حقیقت پیوست.

بعد از کناره‌گیری عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی، یکی از مدیرانی که بیش از سایرین از تغییر او سخن گفته می‌شد، مدیرعامل هما بود. 

در همین راستا یک منبع آگاه به تین گفت که رفتن فرزانه شرفبافی از هما قطعی شده و کاپیتان حسن قاسمی، معاون و عضو هیات مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جایگزین او خواهد شد. 
شرفبافی در دوران کوتاه مدیریت خود بر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مسائل مختلفی از جمله برجام و چالش خرید هواپیماهای کوتاه‌برد و ... را تجربه کرد. 

کاپیتان حسن قاسمی نیز که تا چندی قبل معاونت عملیات هوانوردی ایران ایر را عهده‌دار بود؛ علاوه بر تخصص در این حوزه، به دلیل پروازهای متفاوتش در شبکه‌های اجتماعی و از سوی مسافران چهره‌ای محبوب معرفی شده است و در همین باره گفتگوهایی با او در رسانه‌ها انجام شده است.

به زودی گزارش‌هایی از سوابق کاپیتان قاسمی در حوزه هوانوردی و همچنین بررسی کارنامه فرزانه شرفبافی در تین منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 11 21

    بوی روزهای خوب می آید. متخصصان کشوری و فرودگاهها هم چشم به راه مدیران آینده خودشان هستند. آقای اسلامی ممنون.

    • ناشناس 24 4

      دنبال چی هستی؟ بوی کباب شنیدی؟ اسلامی اهل کباب و حال و حول نیست. به همین خیال باش.

    • یک کنترلر 16 2

      این مشکل کی حل میشه که تا یه وزیر عوض میشه یه عده فقط کارشان تخریب تیم موجود و آمدن خودشان است. متاسفانه جلسه هم براشان میذارن قبل از اینکه بررسی کنن که مخاطب چه کسی است. مثلا همین تیمی که 6 سار سرکار بودن و به قول دوستمان دنبال حال و حول و استخر و تفریح بودن و سیستم را به سمتی بردن که ایمنی به خطر افتادو شرکت را به محل دعوای حیدری و نعمتی بردن مثل برنده ها به وزارتخانه تشریف بردن و برای نجات کشور اعلام آمادگی کردن!@@ امیدوارم آقای وزیر متوجه باشن که به قول دوستمان بوی کباب شنیدن.

    • ناشناس 14 3

      به نظرم مشکل به حراست ها بر میگردد. وقتی مدیری ناموفق و خطاکاربود باید ثبت شده و مجال تردد به وزارتخانه نیابد.متاسفانه برخی که زندگیشان متحول شده و به گفته یکی از کامنت گذاران محترم کت وشلوار فاخرشان نشان تحول زندگیشان بوده هر روز در دولت و مجلس مشغول رایزنی برای عضویت در هیئت مدیره شرکت،مدیر عاملی و رییس سازمانی هستند. بیچاره آدمای درستکار.

  • ناشناس 28 2

    به نظر من موفق ترین جا در وزارتخانه شرکت فرودگاهها است. آقای وزیر اگر مهندس مهابادی را هما ببرد برد کرده. البته آقای انصاری حراست گفته بودند که قبل از شرفبافی به مهابادی پیشنهاد هما را داده بودند ولی وی نپذیرفته. مهابادی در هواپیمایی آسمان هم کارنامه موفقی داشته. هم تجربه دارد. هم مدیر استراتژیک است و هم آدم معتبری در نظام است. آقای اسفندیاری و خانم ابراهیمی هم میتونن جای مهابادی را پر کنند.

    • ناشناس 24 1

      واقعا شرکت فرودگاهها متحول شده. دراین سه ساله به اندازه سی سال کار شده. اکا متاسفانه رانت خوارها باهمکاری خیلی ها هر روز شرکت را شخم میزنن و پرونده سازی میکنن. بیچاره مه ابادی هر روز دادگاه است.

    • ناشناس 16 1

      موافقم ولی یکی از رموز موفقیت شرکت این است که در هیئت مدیره آدمای خوشنامی هستند و کاسب و غیر متخصص هم لینشان نیست. همه هم کارشون را بلدند و هم حرفه ای هستند و همدل و دنبال قدرت و رقابت باهم نیز نیستند. ما سالها شاهد دعوای هیئت مدیره بودیم که یکی از علت هایش رقابت بر سر قدرت و خدای نکرده تحصیل منافع بوده. حتی سر اطاق بزرگتر یا خودرو هم دعوا میکردند. برخیشون در شرکت بیزینس داشتند یا در بیزینس های فرودگاهی وارد میشدند.

  • ناشناس 22 4

    مگر بودنش را کسی فهمید که خبر رفتنش را می دهید؟ هما ناکارتمدترین شرکت است. همه تو سرش میزنند.

    • ناشناس 4 3

      خیالتان راحت.با تایید وزیر حالا حالاها خدمتتان هستند همکاران عزیز.

  • ناشناس 29 1

    بعید میدانم وزیر بتواند جایگزین خوبی برای مه‌آبادی بیابد. این کار باعث به هم ریخته شدن تنها مجموعه منظم صنعت منتهی میشود. واقیتیه که نه هما و نه سازمان وضع خوبی ندارند و منم موافقم که فقط شرکت فرودگاهها موفق است. آدمهایی که پشت صحنه هستند واین پیامها را میدهند، دنبال حل مشکل هما نیستند دنبال زدن مه ابادی هستند تا اینجا را هم به هم بریزند.

    • ناشناس 23 1

      آره متاسفانه همه فاسدها برای زدن مهابادی بسیج شدن. اینقدر که این مدیر را اذیت کردن هیچ مدیری را اذیت نکردن. نمیدانم چرا. هم پاک است و هم عملکرد عالی دارد. پس کشور چه می خواهد؟ کسانی که کار نمی کنند و خرابکاری و رانت خواری کردن کتریشان ندارن جای اونا آدمای کاری رو میبرن دادگاه. قوه قضاییه و دادستان محترم چرا برخورد نمیکنن؟ چرا وزارت اطلاعات وارد نمی شود؟ چرا شما تین و سایر رسانه ها برای بررسی ریشه ای این افسد فسادها و مادر فسادها وارد نمیشوید؟ وقتی فاسدها اینقدر حمایت میشن و مدیران پاک را له می کنند میشود به براندازی فساد کمک کرد؟

    • ناشناس 20 0

      تو کشور ما بزرگ شدن سخته. پس به رسم اعتراض،بزرگان را می‌نوازند. در خارج بزرگان راتکریم می‌کنند تا بزرگتن زاد شوند. ببینید سر فلایت چک کتر بزرگی بو چه کردند.

  • ناشناس 26 2

    واقعا پیشنهاد خوبیه. هما یک مدیر تحول و محکم میخواهد و تنها نفر در صنعت مهابادی است. واقعا شرکت فروذگاهها الان آقایی می کند و همه دوست دارند کارمند شرکت بشوند. اگه انصاری این حرف را زده یعنی وزارتخانه به این رسیده است. اونا هم کسی را پیدا نکردن.

  • همسایه 14 4

    مگر الان آقای انصاری مسئولیتی در این جابجایی ها دارد؟! آقای انصاری هبچ مسئولیتی در وزادت خانه ندارد. البته قبلا آنفدر دخیل بود که صدای همه را در آورده بود و حتی نمایندگان مجلس! اما حالا شرایط فرق کرده و باید بببنیم چه کسی جای جابر انصاری را گرفته؟

    • ناشناس 11 6

      مشکل انصاری فساد ستیزیش بود. وقتی با رانت خوار بزرگ فرودگاه امام درافتاد ترتیبش را دادند

  • ناشناس 24 2

    آقای وزیر مراقب باند فساد و رانت خوارها باشید. مراقب باشید بهتون مدیر غالب نکنن. فقط بیایین تو صنعت ببینین اونایی که برای برگشتن دست و پا میزنن چه روزی به سر صنعت آوردند. زندگیهاشان را ببینید. کافی است کت و شلوار و کفششان را قیمت بگذارید تا بفهمید ...

  • ناشناس 21 3

    داداش هول نشو. ۸ سال هنرتون را دیدیم. اگه خیلی کارامدین همونجا که هستید بمانید. اینجا تا ابد مدیون خدماتتان به رانت خورا هستیم.

  • ناشناس 6 21

    خانم شرفبافی در مدت کوتاه بهتر از همه کار کرده و حدود ۲۰ هواپیما خریده.

    • ناشناس 21 4

      هواپیماها را دکتر فخریه کاشان خرید نه این خانم. زمان پرورش هم کارا انجام شد. بعداز پرورش کارهای انجام شده مهم طراحی لباس مهماندارها در اروپا و زدن آرامهای بزرگ هما به منابع آب د در و دیوار و ایجاد اسباب مهاجرت خلبانها بوده و البته اعتصاب مهماندارها و خلبانها

  • ناشناس 21 1

    حالا که قراره مدیران احمدی نژاد بیایند و مدیران تدبیر و امید بروند پس خود یارو هم بیاد

    • ناشناس 20 1

      اینو خوب اومدی داداش. بی اخلاق ها فقط خوردن و به رانت خوارا خدمت کردن و صنعت را بیچاره کردن. اون وقت این بازرسی و دیوان و مجلس و غیره کجا بودند؟ چطور اینارو رها کردن؟

  • ناشناس 18 0

    آقای وزیر رفتن شرفبافی و رییس سازمان بنادر رو تکذیب کرد. اما چرا راجع به شایعات ساکت ماندند؟ به نظرم یه عده روی ایشون اثر گذاشتن. همون جماعت هزار دهان و هزار رسانه.

    • ناشناس 16 2

      وجه مشترک هرووتا،تبلیغات است. اینقدر خرج تبلیغات میکنند آدم باورش میشه چه شده! همین چابهار را نگاه کنید؛برای توسعه ۵ میلیون تنی اندازه ۵۰۰ میلیون تن سروصدا شده

  • ناشناس 18 2

    جناب آقاي دكتر اسلامي

    اين تجربه خوبي بود تنها زماني يك شايعه اينگونه بال و پر ميگيرد و گسترده مي شود كه خيل عظيمي از كاركنان و كارشناسان صنعت با آن موافق باشند شايعه رفتن خانم شرفبافي و اين استقبال بي نظير از رفتن او بسيار قابل تامل است اگر تا ديروز تصميمي به رفتن وي نگرفته بوديد اين واقعه نشان داد كه مي توانيد روي آن فكر كنيد ضمنا هر يك روز تداوم كاركرد يك مدير {...} موجب تحميل خسارت هاي فراوان مالي زيادي براي كشور خواهد بود كه مسئوليت مستقيم آن از اين پس با شماست

  • ناشناس 21 3

    تنها كاري كه طي يكسال گذشته در هما شده جابجايي تيمسارها با سرجوخه ها بوده ، تنها تغييراتي رو به رشد محسوب ميشود كه رو به جلو باشد نه عقب اينكه جواني را بدون سابقه از بيرون هما بياوريد و يك شبه به او پست معاونت دهيد تنها يك پيام دارد قرباني كردن منافع ملي زير پاي منافع شخصي

  • ناشناس 16 0

    اگر در کشور دفاع از مدیران کارآمد وبرخورد با مدیران ناکارآمد سیاست می شد،همه جا آباد شده بود. متاسفانه برنده کسی است که خوب رابطه میزند. چنین افرادی حمایت میشوند. افراد محکم همه اش باید با صد گروه درگیر شوند. آخرش یا خسته میشوند ویا متهم به درگیری میشوند و به هر دلیل حذف میشوند.

  • محمود 7 0

    با سلام.متاسفانه انتصابات بیشترازاینکه براساس شایستگی باشد تحت تاثیر لابی ها وسفارشات است.منافع هما ظرف چند دهه گذشته دردرجه دوم اهمیت بوده است .وحله نخست نزدیکی مدیرعامل های منتصب به قدرت است.سرکار خانم شرفبافی وقبل از ایشان ونفر ات بعدی هم از این قائده مستثنا نیستند ودلیل سوء مدیریت ویا ضعف مدیریت که نه تنها نتوانسته تاثیرات تحریم را کم کند که بدان عامل دیگری به عنوان ضعف مدیریت افزوده است . لذا فرایندانتخاب مدیران باید تغییر کند .ملاک ومبنای انتخاب افراد درحوزه صنعت حمل ونقل هوایی باید اصلاح شود.

    • ناشناس 8 1

      بله. الان تیم احمدی نژاد و مدیرانی که مشایی گذاشته بود و کلی بدبختی بجا آوردند با رفتن آخوندی در حال لابی برای برگشتن به صنعت هستند. وزیر نباید گول این مارهای خوش خط وخال بخورد..

  • ناشناس 10 0

    جناب آقاي دكتر اسلامي

    صنعت هوايي ، صنعت تخصصي است نه خانم شرفبافي و نه آقاي قاسمي مناسب براي اين پست ها نيستند پيشنهاد ميكنم بدور از سياسي كاري يك مدير نخبه و توانمند را جهت مديريت ايران اير انتخاب كنيد مديري عملگرا و تحولگرا و الا بايد فاتحه اين شركت را به زودي بخوانيد

  • ناشناس 2 0

    ایکاش آقای مهندس اسلامی سیستمی مثل دکتر اردکانیان در وزارت نیرو پیاده می‌کرد که شرایط نیروی مدیر را اعلام می‌کرد و از افراد داوطلب و دارای سوابق و ... انتخاب می‌کرد. اردکانیان در وزارت نیرو هیچ سفارشی را نمیپذیرد و فقط بر اساس توانمندی و رزومه و تخصص انتخاب می‌کند!
    واقعا مدیرعامل ایران ایر و یا شرکت فرودگاه‌ها و رئیس سازمان هواپیمایی چه ویژه‌گی‌هایی می‌خواهد؟

  • ناشناس 3 0

    جناب آقاي وزير
    همينكه پس از نشر گسترده اين شايعه تيم مديريتي حاكم بر هما با انواع و اقسام حركات نمايشي و برخورد قهري خشن با منتقدين روي آورده است نشان دهنده كاسه اي زير نيم كاسه است پس پيشنهاد ميكنم كار شروع كرده را سريعا تمام كنيد

  • ناشناس 3 0

    با سلام
    جناب آقای اسلامی هما بزودی نابود میشود با این مدیرعامل ضعیف