| کد خبر: 180901 |

◄ مراجعه ۲۷ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی

۲۷ هزار وسیله نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون جهت نظارت بر ایمنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین 27 هزار دستگاه شامل کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی‌بوس به مراکز معاینه فنی و مکانیزه استان مراجعه کردند.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، به ارسلان شکری گفت: نزدیک به ۲۷ هزار انواع وسیله نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین به مراکز معاینه فنی، ۱۰۳۵ خودرو از معاینه فنی رد شده و بقیه قبول‌شده‌اند که البته لازم به توضیح است ۱۷۳۰ مورد هم بعد از اصلاح نقص شرایط قبولی را کسب کردند.

 شکری افزود: انواع کامیون، کشنده و بارگیر به ترتیب جزو بیش‌ترین وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی استان بودند و ۱۸۳۸ دستگاه اتوبوس و ۲۵۵۴ دستگاه مینی‌بوس نیز از دیگر وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای بودند که در این مدت به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین از اهمیت خاصی مخصوصا در اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برخوردار است چراکه با امنیت و آسایش مسافران و حفظ جان آن‌ها ارتباط مستقیم دارد.

وی گفت: عمل نکردن صحیح سیستم ترمز بیش‌ترین علت ردی معاینه فنی در اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها است و آج لاستیک، میزان آلایندگی نیز از دلایل دیگر عدم قبولی این وسایل نقلیه در معاینات فنی است.

این مقام مسئول در پایان از صاحبان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر و رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین خواست با جدیت تمام مسائل فنی و ایمنی را رعایت کنند و با کارشناسان فنی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.