| کد خبر: 180717 |

◄ حتی یک ریال از بودجه مترو کرج به این پروژه نرسید

عضو ناظر شورای شهر در سازمان حمل‌ونقل ریلی کرج در خصوص وضعیت پروژه قطار شهری کرج توضیحاتی ارائه داد.

تین نیوز

عضو ناظر شورای شهر در سازمان حمل‌ونقل ریلی کرج در خصوص وضعیت پروژه قطار شهری کرج توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین خلیلی اردکانی با بیان اینکه در سفر سال 95 رئیس‌جمهور مبلغ 187 میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری کرج اختصاص یافت، گفت : حتی یک ریال از این اعتبار به استان نیامده است، ما در این خصوص در حال مکاتبه با نهاد ریاست‌جمهوری هستیم.

او افزود: در حال حاضر حدود 700 نیرو در  مترو مشغول به کار هستند اما متأسفانه درآمدهایی چون فروش اوراق مشارکت و اعتبارات سفر رئیس‌جمهور که باید برای تزریق به این پروژه کسب می‌شد با مشکل اساسی مواجه شده است.

این مقام مسئول با وجود این مشکل اساسی، فعلاً خبر امیدبخشی در مورد مترو وجود ندارد اما در هر حال ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برنامه از پیش تعیین شده برای اتمام دو ایستگاه تا پایان سال عملی شود.این برنامه فقط برای اتمام بنای دو ایستگاه تعیین شده و به معنای آن نیست که قطار وارد این ایستگاه‌ها شود.

کلنگ گسترش شبکه مترو در داخل شهر کرج در سال 1384 به زمین زده شد تا در سال 1389 کار تمام شود، اما اکنون با گذشت 13 سال از آغاز پروژه، مجموع پیشرفت فیزیکی خطوط و ایستگاه‌های قطار شهری کرج کمتر از 34 درصد برآورد می‌شود.

شهرداری و شورا اعلام کرده‌اند اولین قطار مترو کرج سال 1400 بر روی ریل حرکت خواهد کرد، چیزی که با توجه به دور جدید نوسانات ارزی و مشکلات شدید مالی در پیشبرد پروژه‌های گرانی چون مترو سخت به نظر می‌رسد اما محمدحسین خلیلی اردکانی در این خصوص با اشاره به اولویت‌بندی بخش‌های مختلف مترو کرج تاکید کرد که سعی می‌شود تا سال 1400 چهار یا پنج ایستگاه آماده بهره‌برداری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.