| کد خبر: 179868 |

◄ فرصتی برای تجلیل از صنوف حمل‌و‌نقلی

رانندگان در تمام دنیا احترام خاصی دارند بخش حمل‌ونقل سواری کرایه بخش کوچکی از این عرصه را در بردارد ولی اطلاع‌رسانی بسیار قوی در این بخش صورت می‌پذیرد.

تین نیوز

به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل و رانندگان و راهداری جلسه‌ای با حضور داریوش باقرجوان و هاشمی تختی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رحمت‌اله حاجعلی‌محمدی رئیس اتحادیه تعاونی شرکت‌های مسافربری سواری کرایه کشور و انجمن‌های صنفی کارگری و حمل‌ونقلی و جمعی از کارکنان این حوزه جهت تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل در استان در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، داریوش باقرجوان در این جلسه هفته راهداری و رانندگان و روز راهدار را تبریک گفت و عنوان کرد: چندین سال است که یک دی‌ماه به‌عنوان روز راهدار نام‌گذاری شده است و راهداران مانند سربازان خط مقدم جاده‌ها ولی گمنام که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان مظلوم‌ترین کارکنان دولت یادکرد.

 وی ادامه داد: روز حمل‌ونقل و رانندگان و راهداری در تاریخ تحولات کشور عزیزمان، روزها و ایام سرنوشت سازی بوده‌اند که نقش تعیین‌کننده در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل‌ونقل کشور داشته‌اند و 26 آذر سال 1362 نیز از آن جمله است.

 این روز، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل‌ونقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در جمع حاضران گفت 90 درصد حمل‌ونقل ایران متکی به حمل‌ونقل جاده‌ای است و باید سطح سرویس و سرمایه‌گذاری مناسب در دست باشد زیرا استان هرمزگان از تعداد کریدور مهم حمل‌ونقل بین‌المللی دنیا، دو کریدور شرق به غرب و کریدور شمال به جنوب از این استان عبور می‌کند که این امر باعث شده این استان از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای اشتغال‌زایی در مراکز معاینه فنی و بازارچه‌های محلی ایده‌های جدیدی هست که آمادگی برای اشتغال‌زایی نوار ساحلی که جاده‌ها به‌عنوان شاهرگ اصلی اقتصاد کشور بمانند خون در بدن انسان در جاده‌ها حرکت می‌کنند به همین می‌طلبد با خلاقیت بیشتر در این زمینه فعالیت کرد.

 در ادامه رحمت‌الله حاج‌علی‌محمدی رئیس اتحادیه تعاونی شرکت‌های مسافربری سواری کرایه کشور گفت: رانندگان در تمام دنیا احترام خاصی دارند بخش حمل‌ونقل سواری کرایه بخش کوچکی از این عرصه را در بردارد ولی اطلاع‌رسانی بسیار قوی در این بخش صورت می‌پذیرد.

 در ادامه هاشمی تختی نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تعامل و همدلی خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز خرسندی و تقدیر و تشکر کرد و گفت: باوجوداینکه شغل رانندگان شغلی است سخت‌کوش، پرتلاش و پرمشغله و پرمسئولیتی است اما این قشر از انتصابی‌ترین مردم بی‌ادعای کشور هستند و وفاداری خود را به‌نظام جمهوری اسلامی ایران در پیچیده‌ترین شرایط تاریخ کشور ثبت کرده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر در تمام دستگاه‌ها تعامل و همدلی برقرار باشد مشکلات و موانع رفع رجوع می‌شود.

 این مقام مسئول اظهار کرد در جهت بهبود وضعیت هر چه‌بهتر اقتصادی کشور و رفع موانع و مشکلات که حمل‌ونقل و راهداری هم نقش بسزایی در تحقق و رفع آن دارد می‌توان باهمت والای مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و دست‌اندرکاران این دستگاه در مجلس شورای اسلامی سربلند و سرافراز باشیم.

 در پایان این جلسه از بیش از 32 نفر از فعالان صنعت حمل‌ونقل استان اعم از رانندگان، مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقلی کالا و مسافر، کارکنان صنوف حمل‌ونقلی، کارکنان نمونه شهرک نگین ترابران خلیج‌فارس و مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل توزین بار به‌عنوان شرکت کارآفرین با اهداء لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد و گفتنی است: اتحادیه تعاونی شرکت‌های مسافربری سواری کرایه کشور و هم‌چنین انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری شهرستان بندرعباس از مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، معاون حمل‌ونقل و رئیس اداره مسافر این اداره کل تجلیل کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.