| کد خبر: 178910 |

◄ رتبه نخست افزایش ورودی ترانزیت کالا در بندرعباس

بندرعباس با 29 درصد افزایش ورودی ترانزیت کالا رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، گفت: تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل‌ونقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با 29% افزایش قرار گیرد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، داریوش باقرجوان افزود: در هفت‌ماهه نخست سال 1397 بندر شهید رجایی با کسب 29 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهم‌ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود. وی اضافه کرد: در این مدت یک‌میلیون وششصد و هشتادویک هزار و سیصد و شصت‌وهفت تن (1681367) تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

داریوش باقرجوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات جمع‌آوری‌شده حاکی از این است که طی هفت‌ماهه نخست سال 97، 5775 هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت‌در صد افزایش داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، هم‌چنین مرزهای پرویز خان، باشماق، بازرگان و شهید باهنر را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 72 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام‌برده شده صورت می‌گیرد و تنها 28 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

 باقرجوان بیش‌ترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم‌خانگی و انواع پنبه برشمرد.

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهم‌ترین کریدورهای بین‌المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند. ترکمنستان-قزاقستان-گرجستان-آذربایجان-ارمنستان-روسیه-ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.