| کد خبر: 179006 |

◄ پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار اجرایی شد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از اجرای پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار خبر داد.

تین نیوز

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از اجرای پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی گفت: اجرای پروژه فرودگاه جدید چابهار از سال‌های گذشته مطرح شده بود و خوشبختانه در ماه‌های اخیر روند اجرای آن سرعت گرفته است.

او به خرید حدود 250 هکتار زمین برای اجرای پروژه فرودگاه جدید چابهار اشاره کرد گفت: در شرایط کنونی مدیریت منطقه آزاد چابهار به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه فرودگاه چابهار است، البته مذاکراتی در این رابطه با برخی شرکت‌های خارجی صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌ها و اقدامات در دست اجرا، عملیاتی شدن فرودگاه باری در اطراف چابهار است که خوشبختانه این پروژه نیز در دست اجرا قرار دارد.

یارمحمدی به موقعیت استراتژیک بندر چابهار اشاره کرد و گفت:  به‌طور حتم با احداث فرودگاه جدید چابهار شاهد شکوفایی اقتصادی و توسعه این منطقه خواهیم بود، زیرا امروز این منطقه با توجه به معافیت‌های تحریمی، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه اقتصادی دارد و می‌تواند به دروازده تولید درآمد برای کشور تبدیل شود، از این رو ضروری است که زیرساخت‌های قابل قبولی داشته باشد.

عبدالغفور ایران‌نژاد، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نظامی بودن فرودگاه چابهار، گفته بود :از چند سال پیش ساخت یک فرودگاه جدید، بدون محدودیت و باقابلیت پذیرش بیشتر مسافر و پرواز برای چابهار در دستور کار قرار گرفت، بر اساس مطالعات انجام‌شده فاز اول مجموعه فرودگاهی چابهار که ظرفیت جابجایی یک‌میلیون مسافر در سال را دارد نیاز به حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان دارد.

هم‌چنین عبدالکریم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز از آغاز عملیات احداث ترمینال مسافری جدید فرودگاه چابهار در آینده نزدیک خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.