| کد خبر: 178384 |

◄ تردد در طرح زوج و فرد با هزینه پایین‌تر از طرح ترافیک

باتوجه به این‌که در شورای ترافیک شهر تهران پلیس موافق ادغام و اخذ عوارض از دو محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک نبود. تنها طرح ترافیک به مرحله اجرا گذاشته شد. اما بازخورد مناسبی از طرح دریافت نشد.

تین نیوز

دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تائید حذف محدوده طرح زوج وفرد و اضافه شدن آن به محدوده طرح ترافیک در سال آینده اظهار کرد: بحث حذف طرح زوج و فرد از ابتدا هم در شورای  شهر تهران مورد تائید اعضا بود. این طرح به این صورت بود که محدوده طرح ترافیک به دو حلقه یک و دو تقسیم شود که طرح زوج و فرد در حلقه دوم دیده شده بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدعلی کرونی در ادامه با توضیح اینکه قرار بود خودروهای که در طرح ترافیک جدید به حلقه دوم وارد می‌شوند مشمول عوارض شوند، افزود: براساس طرح ترافیک جدید قرار بود محدوده طرح ترافیک به حلقه اول و محدوده زوج و فرد به حلقه دوم تغییر نام بدهند و رانندگان برای ورود به این دو حلقه مبلغی را به صورت متغیر بپردازند که بنا به دلایلی در مرحله نخست اجرائی نشد.

کرونی به متن مصوبه شورا در اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد پرداخت و ابراز داشت: باتوجه به این‌که در شورای ترافیک شهر تهران پلیس موافق ادغام و اخذ عوارض از دو محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک نبود. تنها طرح ترافیک به مرحله اجرا گذاشته شد. اما بازخورد مناسبی از طرح دریافت نشد.

به گفته وی، محدوده فیزیکی طرح تغییری نخواهد کرد و تنها عوارضی که کمتر از عوارض ورود به طرح ترافیک پیش‌بینی شده، از رانندگان برای ورود به محدوده زوج و فرد دریافت خواهد شد. صرفاً برای ورود به محدوده هزینه‌ای در نظر گرفته شده است.

دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران به این نکته نیز اشاره داشت که، پس از حذف محدوده زوج و فرد چنانچه رانندگان از پرداخت عوارض خودداری کنند، این عوارض با عوارض سالیانه خودرو محاسبه خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.