| کد خبر: 177835 |

خادمی در جمع خبرنگاران:

◄ اتصال راه‌آهن از رشت به بندر انزلی در دو قطعه در حال اجرا است

از رشت تا بندر انزلی حدود٤٢کیلومتر است که خوشبختانه عملیات اجرایی آن در دو قطعه آغاز شده است. اتصال این مسیر ریلی به بنادر کشور بسیار مهم است و ایستگاه انزلی در این بندر یکی دیگر از اهداف ما است که قطعه اول آن به پیشرفت٢٦درصدی رسیده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با حضور در جمع خبرنگاران در مراسم تست اولین قطار آزمایشی راه‌آهن قزوین-رشت به تشریح ویژگی‌های فنی این پروژه و نقش آن در توسعه ترانزیت و اتصال به شبکه ریلی جهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیراله خادمی با بیان این‌که برای روسیه و آذربایجان اتصال به آب‌های گرم خلیج‌فارس از این مسیر ممکن است، ادامه داد: هند نیز بارها در خصوص بهره‌برداری از این مسیر از ما سوال کرده بود و بهره‌برداری از این خط ریلی برای ترانزیت جهان بسیار موثر است.

وی در خصوص ادامه خط ریلی از رشت به سمت بندر انزلی نیز گفت: از رشت تا بندر انزلی حدود ٤٢ کیلومتر است که خوشبختانه عملیات اجرایی آن در 2 قطعه آغاز شده است. اتصال این مسیر ریلی به بنادر کشور بسیار مهم است و ایستگاه انزلی در این بندر یکی دیگر از اهداف ما است که قطعه اول آن به پیشرفت ٢٦ درصدی رسیده است.

وی با توضیح این‌که در قطعه دوم مشکل تملک اراضی داریم، گفت: در استان‌های شمالی زمین گران است و اگر اعتبارات لازم به موقع اختصاص یابد می‌توانیم با خرید املاک عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

خادمی گفت: در صورت تامین اعتبار این مسیر حداکثر دوساله به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

او خبر داد که به زودی و بعد از تست موفقیت‌آمیز این محور، با حضور رییس جمهور شاهد افتتاح رسمی قطار رشت خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.