| کد خبر: 176711 |

◄ زمان بهره‌برداری از راه‌آهن خواف – هرات؛ امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور وعده داد راه‌آهن خواف-هرات امسال به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور وعده داد راه‌آهن خواف-هرات امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی شهریور ماه امسال در یک نشست خبری، با بیان این‌که تنها راه اتصال ریلی به کشور افغانستان راه‌آهن خواف-هرات است، گفت: این مسیر ریلی، امسال به همراه سه پروژه ریلی دیگر ازجمله راه‌آهن گیلان، راه‌آهن آذربایجان شرقی و راه‌آهن آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

پروژه راه‌آهن خواف-هرات به طول ۱۳۰ کیلومتر و در ۴ قطعه احداث می‌شود که سه قطعه از این پروژه شامل دو قطعه در ایران و قطعه سوم در افغانستان را طرف ایرانی از محل منابع کمک به بازسازی افغانستان می‌سازد و قطعه چهارم را نیز خود افعان‌ها خواهند ساخت.

به گزارش تین‌‌نیوز، بر اساس اعلام وزیر پیشین راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر حمل‌ونقل و هوانوردی افغانستان که مرداد ماه گذشته انجام شد، سالانه در حدود ۱۸۰ هزار کامیون از ایران به سمت افغانستان و بالعکس عبور می‌کند و همین نشان می‌دهد مبادلات بسیار گسترده‌ای میان 2 کشور وجود دارد.

همچنین به گفته مسئولان، با ساخت این خط ریلی قرار است شبکه راه‌آهن ایران و افغانستان به شبکه ریلی چین و آسیای میانه متصل شود، که این امر موجب افزایش حجم همکاری های ایران و افغانستان شده و نه تنها توسعه شبکه ریلی 2 کشور، بلکه امنیت بیش از پیش مرزها و رونق اقتصادی افغانستان و منطقه را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.