| کد خبر: 177067 |

در بازدید اعضای شورای نمایندگان دائم سازمان اکو از بندر امیرآباد مطرح شد:

◄ رشد ترانزیت کالا با آغاز به کار اسکله رو ور ریلی

سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد در حال افزایش است.

تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی بندر امیرآباد، گفت: با توجه به مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بندر امیرآباد در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سیاوش رضوانی در بازدید اعضای شورای نمایندگان دائم سازمان اکو از این بندر، افزود: بندر امیرآباد با ظرفیت هزاران تن سیلوی نگهداری غلات، مخازن روغن خوراکی، دستگاه‌های پیشرفته تخلیه و بارگیری، کارخانه سورتینگ میوه و مرکبات و ۱۵ پست اسکله عملیاتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷, ۵ تن در سال رتبه نخست تخلیه و بارگیری شمال کشور را دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به مزایای منطقه ویژه اقتصادی، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بندر امیرآباد در حال افزایش است.

مدیر بندر امیرآباد در بخش دیگری از معرفی ظرفیت‌های بندر امیرآباد به اتصال این بندر به شبکه راه‌آهن سراسری و ۲۵ کیلومتر ریل‌گذاری داخلی این بندر اشاره و تاکید کرد: با آغاز به کار اسکله رو ور ریلی در آینده نزدیک ترانزیت کالا از قبیل صیفی جات و محصولات کشاورزی رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پس‌کرانه و راه‌های مواصلاتی هوایی و جاده‌ای و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال-جنوب نقش مهمی در اقتصاد منطقه و ترانزیت کالا در دریای خزر ایفا می کند.

در راستای سفر دو روزه شورای نمایندگی دائمی سازمان اکو به مازندران، اعضای این شورا با حضور سفیران و نمایندگان کشورهای افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید کردند.

سازمان همکاری اقتصادی اکو با مبادلات تجاری حدود ۷۰۰ میلیارد دلار و با جمعیت ۴۵۰ میلیون نفر، جایگاه مناسبی را در اقتصاد جهانی دارا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.