| کد خبر: 174587 |

مدیر بنادر ودریانوردی بندر امیرآباد عنوان کرد:

◄ افزایش ترانزیت کالا به کشورهای همسایه از بندر امیرآباد

۱۲‌درصد صادرات از بندر امیرآباد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی بندر امیرآباد، گفت: طی شش ماه نخست سال جاری واردات به بندر امیرآباد ۳۲‌درصد افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سیاوش رضوانی درباره عملکرد شش‌ماهه بندر امیرآباد، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال ۹۶ مجموع واردات انجام‌شده به بندر امیرآباد ۹۷۹‌هزار و ۲۹۸ تن بود که این رقم در مدت مشابه امسال با ۳۲‌درصد افزایش به یک‌میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۸۴ تن رسید.

وی بابیان این‌که گسترش فعالیت‌های اقتصادی در بندر امیرآباد و افزایش اقدامات برای ترانزیت کالا از این بندر در مسیر کریدور شمال-جنوب سبب رشد فعالیت‌ها در حوزه واردات شده است، اظهار کرد: در ۶ ماه امسال از بنادر آکتائو، ماخاچ‌کالا، کامیشین، تولیاتی، ژیگولفسک، اکاترینوفکا، ولگاگراد، هوسان، ولگادنسک، سامارا، دوبوفکا، پریولژسکو، اولیا، آزف، نیکوکلاوسک، ساراتف، وسکرسنسک و ترکمنباشی انواع محصولات و کالاها شامل کاغذ و مقوا، سویا، جو، ذرت، گندم، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، چوب، مصنوعات فلزی، ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، سموم شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی و فلزات و روغن نباتی به ایران وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: در واردات برخی محصولات مانند گازوییل، کود و سموم شیمیایی، روغن سویا و چوب تراورس شاهد رشد صددرصدی هستیم. برای واردات برخی محصولات نیز مانند جو آردسازی با ۹۹۷‌درصد، ورق آهن سرد با ۲۸۲ درصد و کنجاله آفتابگردان با ۱۱۷‌درصد، رشدی بیش از دو برابری ثبت شد.

رضوانی تصریح کرد: با توجه به افزایش قراردادها و روند رو به رشد مراودات تجاری با کشورهای همسایه، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال شاهد رشد بیش‌تر واردات و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد باشیم.

مدیر بنادرودریانوردی بندرامیرآباد گفت: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از ۲۴۹‌هزار و ۲۸۵‌تن در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، با ۱۲‌درصد افزایش به ۲۷۹‌هزار و ۳۹ تن رسید.

وی اظهار کرد: بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا محل تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۱ نوع کالا و محصولات در این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل ۱۵ گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لوازم‌خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم‌یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.

این مسئول بابیان این‌که رشد صادرات در بعضی بخش‌های مهم تولیدات استان نقطه عطف فعالیت‌های صادراتی بندر امیرآباد در شش ماه نخست امسال است، گفت: صادرات کالاهای ساختمانی از بندر امیرآباد طی ۶ ماه سال جاری با ۲۸ درصد رشد به ۲۶۹ هزار و ۷۲۸ تن رسید.

هم‌چنین در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشامی که از مهم‌ترین بخش‌های تولید در مازندران به شمار می‌آید در این مدت، با افزایش صادرات مجموعه این محصولات از ۷۶۴ تن در نیمه نخست سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۸ تن در شش ماه نخست امسال شاهد رشد چشمگیر ۱۹۴ درصدی بودیم. صادرات پارچه و الیاف و منسوجات نیز اعم از روفرشی، طناب، فرش ماشینی، گونی و گلیم فرش از ۱۳ تن در ۱۸۶ روز ابتدایی سال گذشته به ۶۱ تن در شش ماه ابتدایی امسال رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.