| کد خبر: 176007 |

عامری خبر داد:

◄ آغاز اعزام زائران اربعین با حرکت 1000 دستگاه اتوبوس از تهران

اکنون روزانه از کل کشور 1500 دستگاه اتوبوس وارد مرز مهران می‌شود.

تین نیوز

احمدرضا عامری رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از آغاز طرح ویژه اربعین با حضور بیش از 15 هزار ناوگان مسافری از روز گذشته خبر داد.

وی در خصوص تامین وضعیت لاستیک برای بخش حمل‌ونقل مسافری که ارتباط مستقیمی با ایمنی سفرهای مربوط به اربعین دارد، گفت: وضعیت گرانی و در دسترس نبودن لاستیک را بارها اعلام کرده‌ایم اما یا گوش شنوایی نیست و یا واقعا مشکلات دولت اجازه ورود به مشکلات بخش حمل‌ونقل را نمی‌دهد.

عامری در خصوص قیمت هر جفت لاستیک، ادامه داد: لاستیک‌های استاندار برای اتوبوس‌های مسافربری بین 12 تا 13 میلیون است و بستگی به انصاف فروشنده و شرایط راننده گاهی این قیمت‌ها افزایش و یا کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری در خصوص وضعیت اعزام اتوبوس به پایانه‌های مرزی نیز، گفت: درگذشته مثلا در ترمینال غرب روزی یک سرویس به مرز می‌رفت ولی در شرایط ویژه تنها در استان تهران روزی هزار سرویس هم به مرزها می‌رود.

عامری خبر داد که  اکنون روزانه از کل کشور 1500 دستگاه اتوبوس وارد مرز مهران می‌شود و گفت: مشکلی برای رسیدن زائرانی که وارد کشور می‌شوند وجود ندارد و عموم این اتوبوس‌ها با ظرفیت خالی به استان‌ها مراجعت می‌کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی خود از استقبال زائران از حمل‌ونقل عمومی، گفت: استقبال از حمل‌ونقل عمومی به نظر مردم بستگی دارد و معمولا رفتار مردم در این ایام قابل پیش‌بینی نیست.

او گفت: سال گذشته دومیلیون و پانصد هزار نفر به عراق سفر داشتند و این در حالی است که حمل‌ونقل عمومی ظرفیت این جابه‌جایی را ندارد.

به گفته عامری 46‌هزار دستگاه سواری و 45‌هزار مینی‌بوس در طرح وِیژه به‌ زائران در این ایام سرویس می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.