| کد خبر: 175218 |

◄ محسن هاشمی: درجریان واردات اتوبوس‌های دست دوم نیستیم

برای بهبود روند نوسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری مقررشده قطعات موردنیاز ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور شود تا در داخل ساخته‌شده و درنهایت بین شهرداری‌ها و ناوگان حمل‌و‌نقل برون‌شهری توزیع شود.

تین نیوز

برای بهبود روند نوسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری مقررشده قطعات موردنیاز ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور شود تا در داخل ساخته‌شده و درنهایت بین شهرداری‌ها و ناوگان حمل‌و‌نقل برون‌شهری توزیع شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: رئیس‌جمهوری در موضوع تغییر سیستم اتوبوس‌رانی و استفاده از اتوبوس‌های با مصرف سوخت پایین حساسیت ویژه‌ای دارند و دستوری در این خصوص صادر کرده که شامل کامیون‌ها نیز می‌شود.

هاشمی با ابراز بی‌اطلاعی از واردات اتوبوس‌های دسته دوم، گفت: اکنون بدنه و حتی شاسی اتوبوس در داخل کشور ساخته می‌شود و به‌جز گیربکس، موتور و در پاره‌ای موارد ترمز که از خارج تأمین می‌شود، به توان داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصدی در این زمینه دست‌یافته‌ایم.

او بابیان اینکه تاکنون در خصوص واردات ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس کارکرده خارجی بحثی در شورای شهر مطرح نشده است، تصریح کرد: «برای شهر تهران به‌هیچ‌عنوان به دنبال اتوبوس دست‌دوم نبوده و نیستیم.»

رئیس شورای شهر تهران همچنین ادعای قیمت تمام‌شده دو برابری ساخت اتوبوس در داخل به نسبت واردات آن به کشور را رد کرد و گفت: در این مسئله نرخ ارز عامل اصلی و اثرگذار است و اگر اتوبوس در داخل ساخته شود، هزینه گمرکی چندانی ندارد؛ اما اگر بخواهیم به واردات اقدام کنیم آنگاه هزینه گمرکی بالایی خواهد داشت.

در روزهای اخیر شایعه امکان واردات اتوبوس‌های دسته دوم اروپایی برای جبران کمبود اتوبوس‌های شهری در کشور مطرح‌شده بود که توسط رئیس شورای شهر تهران رد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.