| کد خبر: 174178 |

◄ تلاش موفقیت‌آمیز مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام برای نجات جان دریانورد ایرانی

در ادامه تلاش‌ها برای یافتن دریانورد مذکور، طرح جستجو و نحوه‌ی انجام عملیات به نیروهای عملیاتی تحت امر اعلام گریده و با توجه به وسعت منطقه جستجوی محدوده‌های دریایی تمهیدات مناسب برای حصول نتیجه لازم اتخاذ شد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی خوزستان، گفت: به دنبال تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر مبنی بر مفقود شدن یک قایق صیادی یک دریانورد ایرانی از خطر غرق‌شدگی نجات و به ساحل انتقال یافت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، امین موسی‌پور اظهار کرد: به دنبال تماس مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر مبنی بر مفقود شدن یک قایق صیادی که از بندر هندیجان به‌قصد صیادی عازم دریا شده بود، اقدامات لازم برای جستجو و یافتن آن آغاز شد.

وی افزود: پس از کسب اطلاعات تکمیلی از خانواده فرد مذکور بلافاصله اعلامیه دریایی بر روی کانال۱۶ از طریق این مرکز و ایستگاه راهنمایی کشتی‌ها در فواصل زمانی منظم قرائت شد و هم‌چنین شناورهای تندروی ناجی هفت و ۱۷ به منطقه تحت پوشش گسیل شدند.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: در ادامه تلاش‌ها برای یافتن دریانورد مذکور، طرح جستجو و نحوه‌ انجام عملیات به نیروهای عملیاتی تحت امر اعلام گریده و با توجه به وسعت منطقه جستجوی محدوده‌های دریایی تمهیدات مناسب برای حصول نتیجه لازم اتخاذ شد.

وی هم‌چنین بیان داشت: سرانجام به دنبال شنود نیروهای مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام (MRCC) روی کانال‌هایVHF مشخص شد فرد یادشده توسط شناورهای عبوری حوالی چاه‌های سروش یافته مشاهده و ازآب‌گرفته شد. شناور ناجی هفت پس از رسیدن به موقعیت نجات که خارج از محدوده آب‌های بندر امام نیز بوده است، دریانورد مذکور را به ساحل منتقل نمود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.