| کد خبر: 174172 |

کریمی خبر داد:

◄ ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک وارد بازار می‌شود

با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر کاهش تعرفه گمرک لاستیکی از 25 به 5 درصد شرایط برای ترخیص این لاستیک‌ها فراهم‌شده است و تکلیف وزارت صمت این است که بدون واسطه نسبت به توزیع آن اقدام کند.

تین نیوز

احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح مصوبات اخیر کمیته حمل‌ونقل مجلس در خصوص مطالبات کامیون‌داران پرداخت و گفت: جلسه روز چهارشنبه مجلس با حضور مسئولانی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه برگزار شد و نتیجه آن شد که  وزارت صمت در گام نخست نسبت به ثبت سفارش و خرید ۵۰۰‌هزار حلقه لاستیک اقدام کند.

وی با اعلام این‌که وزارت صمت در این جلسه مورد تذکر جدی کمیسیون عمران قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به تامین ارز 500 هزار حلقه لاستیک سنگین از طریق دولت قرار شده است که وزارت صمت در اسرع وقت نسبت به واردات آن اقدام کند.

او بابیان این‌که  لاستیک‌هایی که اکنون در گمرک است نیز تعیین تکلیف شد، گفت: با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر کاهش تعرفه گمرک لاستیکی از 25 به 5‌درصد شرایط برای ترخیص این لاستیک‌ها فراهم‌شده است و تکلیف وزارت صمت این است که بدون واسطه نسبت به توزیع آن اقدام کند.

به گفته کریمی در بحث لاستیک نه در حد تامین کامل نیاز بازار اما در حد قابل‌توجهی با برنامه‌ریزی انجام‌شده شرایط رو به بهبود خواهد بود.

او گفت: در بحث قطعات و لوازم‌یدکی هم در کمیسیون عمران  مصوب شد که وزارت صمت برنامه‌ای را ارائه دهد که  15‌قلم اقلام پرمصرفی که توسط ما معرفی‌شده است باقیمت مشخص وارد بازار شود و در دسترس رانندگان قرار بگیرد.

کریمی این را هم گفت که در شرایط کمبود لاستیک و قطعات، باقی مطالبات کامیون‌داران نیز مغفول نمانده است و  قرار است شورای عالی ترابری تا یک ماه آینده طرح تن بر کیلومتر را ابلاغ کند.

وی گفت: در خصوص کمبود روغن هم وزارت نفت مکلف شد نسبت به تامین و پخش روغن در بازار اقدام کند. با توجه به این‌که روغن تولید داخل است اصلا دلیلی ندارد که نایاب شود و یا افزایش نرخ زیادی داشته باشد.

کریمی هم‌چنین اعلام کرد که کامیون‌داران در هیچ استانی اعتصاب نکرده‌اند و ادامه داد: تنها بخشی از ناوگان به دلیل نبود لاستیک زمین‌گیر شدند و نمی‌توانند کار کنند.

به گفته کریمی بر اساس بارنامه‌های صادره در کشور ناوگان در حال فعالیت هستند و تنها به دلیل شرایط سخت  کتامین قطعه روند کند است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سورنا صالحی 0 0

    با سلام،
    آقای کریمی کاملا مطالب نادرستی را مطرح میکنن، هر فعالی در حوزه حمل و نقل جاده ای میداند کامیونهای از اول مهر در اعتصاب هستند بارگیری نمیکنن.
    اگر یک سری به گروهای مجازی حمل و نقل تلگرامی یا پایانه های حمل و نقل بزنید کاملا موارد گویا است.
    پس بهتر است کمتر دروغ گفته شود.
    بهترین راه حل برای ساماندهی کامیونها، گذر از پدیده خودمالکی و تحت پوشش قرار گرفتن رانندگان زیر نظر شرکتهای حمل و نقل است.
    با تشکر

  • محسن 0 0

    تحت پوشش رفتن کامیوندارن زیر نظر شرکت حمل و نقل مصداق رفتن گوسفند به خانه گرگ است.

  • حسن دادخواه 0 0

    با سلام وخسته نباشید خدمت همکاران محترم.والا من به نوبه خودم گوشم ازاین حرفها و قول وعده های پوچ و توخالی دیگه پرشده و درحال حاضر کامیون بنده درحال حاضر نیاز مبهم به ۳جفت لاستیک داره و هرموقع ۳جفت لاستیک جمعا به قیمت 7ونیم میلیون تومان رفت زیرش اون موقع میفهمم که بکاری برامون انجام دادید و به یاری خدا استارت میزنم بهش.باتشکرفراوان.