| کد خبر: 173304 |

کریمی:

◄ لوازم یدکی، روغن و لاستیک کامیون در بازار غیب شد

در حال حاضر تولیدات داخلی در زمینهٔ لاستیک عموماً مربوط به لاستیک خودروهای شخصی است و لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای که خودروهای مسافربری و باربری آن را تشکیل می‌دهند فقط به میزان ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار تولید می‌شود.

تین نیوز

دبیر کانون کامیون‌داران گفت:کامیون‌های ایرانی یکی‌یکی در حال زمین‌گیر شدن هستند و به دلیل نبودن لاستیک در حال خروج از چرخه حمل‌ونقل هستند.

احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز گفت: متأسفانه لوازم ضروری کامیون‌داران مثل لاستیک و روغن در بازار نیست.

وی نابه‌سامانی بازار لاستیک، قطعات یدکی و روغن برای کامیون‌داران را موجب زمین‌گیر شدن بسیاری از کامیون‌ها دانست و گفت: برعکس آنچه از سوی مجلس عنوان‌شده است جلسه اخیر کمیسیون عمران با وزارت صنعت برای تأمین لوازم مورد نیاز کامیونداران موفقیت‌آمیز نبوده است.

او هشدار داد که کامیون‌های ایرانی یکی‌یکی در حال زمین‌گیر شدن هستند و به دلیل نبودن لاستیک در حال خروج از چرخه حمل‌ونقل هستند.

کریمی به سه برابر شدن قیمت لوازم‌یدکی و لاستیک اشاره کرد و گفت: در کنار عملکرد ضعیف وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل دیگر افزایش قیمت ارز است. متأسفانه نرخ دلار و یورو بالا می‌رود و اگر هم کاهشی داشته باشد موجب کاهش قیمت لاستیک نمی‌شود و قیمت لاستیک ثابت و گران مانده است.

وی تنها راهکار ساماندهی بازار را واردات لاستیک دانست و گفت: آن‌طور که به نظر می‌رسد تصمیمی برای واردات لاستیک نداریم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در حال حاضر تولیدات داخلی در زمینهٔ لاستیک عموماً مربوط به لاستیک خودروهای شخصی است و لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای که خودروهای مسافربری و باربری آن را تشکیل می‌دهند فقط به میزان ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز بازار تولید می‌شود.

بیش از ۶۰ درصد نیاز بازار به لاستیک خودروهای حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق واردات تأمین می‌شود. نبود تکنولوژی تولید تایرهای حمل‌ونقل جاده‌ای به‌صورت گسترده در بین تولیدکنندگان، عاملی شده تا در راستای رفع نیاز بازار از واردات کمک گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.