| کد خبر: 174155 |

◄ شورای شهر در پی تحقق بودجه حمل‌ونقل عمومی

بخش بزرگی از حمل‌ونقل عمومی نیاز به نوسازی و در برخی بخش‌‌ها ضرورت توسعه احساس می‌شود که سال‌های زیادی است معطل بودجه مانده است.

تین نیوز

سال 93 بود که طبق بخشنامه‌ای که به امضای محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسید و به وزارت نفت ابلاغ شد، توجیه فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی و سقف تعهدات دولت، زمان‌بندی اجرا و بازپرداخت انجام سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح توسعه حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر توسط راه‌آهن در سقف بالغ بر 7.5‌میلیارد دلار در هشت‌بند تصویب شد. اما تا به امروز بنا بر مستندات موجود منابع این امر مهم محقق نشده است.

به گفته عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، بر اساس این ابلاغیه در سال‌های 1394 تا 1402 مبلغ 7.5 میلیارد دلار یا معادل ریالی آن سقف تعهدات دولت، از محل منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه‌جویی شده در حمل‌ونقل بار و مسافر، در وجه سرمایه‌گذاران طرف قرارداد راه آهن واریز می شود که با تایید شرکت راه آهن و وزارت نفت بر اساس روال تنظیم شده در دوره‌های سه ماهه باید پرداخت می‌شد که متاسفانه به هر دلیلی از سوی دولت به شهرداری تهران تحویل نشده است.

بهاره آروین با اشاره به توجه کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر، تصریح کرد: نامه اعضای شورای شهر تهران به رییس جمهور و درخواست تحقق بند ق تبصره دو بودجه سال 1393 و طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری با هدف مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا ارسال شده است.

وی با بیان این مطلب که امیدوار هستیم بودجه یاد شده محقق شود، افزود: بخش بزرگی از حمل‌ونقل عمومی نیاز به نوسازی و در برخی بخش‌‌ها ضرورت توسعه احساس می‌شود که سال‌های زیادی است معطل بودجه مانده است.

آروین خاطر نشان کرد: سیستم حمل‌ونقل موجود و مدیریت‌های موازی در بخش مدیریت ترافیک شهری موجب افزایش فاصله بین تقاضا و عرضه امکانات حمل‌ونقل شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: ترافیک، افزایش قابل توجه زمان جابه‌جایی، افزایش تصادفات، آلودگی صدا و نزدیک شدن میزان آلودگی هوا به مرزهای تهدید سلامت انسانی از تبعات سیستم حمل‌ونقل ناکافی و ناپایدار در مناطق شهری است. بنابراین ضروری است تا منابع مالی در این بخش محقق شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.