| کد خبر: 174018 |

از ابتدای سال جاری؛

◄ بهره‌برداری از 561کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرارگرفته

561 کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرارگرفته یا به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 300کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرارگرفته و روسازی 261کیلومتر نیز به پایان رسیده که با تکمیل تمهیدات ایمنی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده عملکرد این معاونت را در شش ماه نخست سال جاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: هدف‌گذاری در سال 1397بهره‌برداری از 850کیلومتر راه و بزرگراه است که از این میزان تاکنون 300کیلومتر زیرعبور قرارگرفته و 261کیلومتر دیگر نیز با تکمیل تمهیدات ایمنی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها اولویت توسعه راه‌ها را با تاکید بر مناطق کمتر توسعه‌­یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: به منظور رفاه حال هموطنان برنامه‌ریزی‌شده تا هر بخشی از پروژه که آماده بهره‌برداری است زیرعبور ترافیک قرار گیرد و بدین ترتیب در طول سال مقاطع مختلف از یک بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 وی افزود: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیش‌تر مسیر دارد و یا تکمیل باند دوم پروژه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار است نیز بخش دیگر از برنامه‌های سال 1397محسوب می‌شود.

کدخدا زاده یکی دیگر از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه را تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اظهار کرد: توسعه نوار مرزی غرب کشور و نوار ساحلی جنوب کشور از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری است و به همین منظور تاکنون حدود 21کیلومتر در کریدور بزرگراهی غرب و 32کیلومتر در کریدور بزرگراهی جنوب کشور آماده بهره‌برداری است.

وی توسعه استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان را دستاورد تکمیل کریدور بزرگراهی اعلام و اضافه کرد: نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آب‌های آزاد و همچنین سواحل زیبا و منحصربه‌فرد از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در تشریح برنامه‌ها توسعه کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: 21.5کیلومتر از این کریدور در استان کردستان تکمیل‌شده که 11.5کیلومتر آن در کنارگذر سقز واقع‌شده است.

کدخدازاده هم‌چنین تکمیل 19 کیلومتر از باند دوم شهرکرد- بروجن- لردگان را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما احداث باند دوم در محورهایی است که زیر عبور قرار دارد تا ضمن افزایش ایمنی مسیر از ترافیک‌های طولانی در محورهای پرتردد در سراسر کشور جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.