| کد خبر: 172527 |

محسنی:

◄ در حوزه درآمد و جذب توریست دریایی رتبه ۸۱ جهان هستیم

پروژه پایانه کانتینری با ظرفیت ۳۰۰ هزار تی ای یو تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و اکنون بخش عظیمی از فازهای اول و دوم آن تکمیل شده است و با این وجود زمینه خدمت‌رسانی بیشتر فراهم می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:بندر خرمشهر در حوزه بارگیری به رشد ۱۴ درصدی، در حوزه صادرات کالای متفرقه به رشد ۲۰ درصدی، در حوزه مسافرت‌های بین‌المللی به رشد ۲۳ درصدی رسیده است.

محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز  گفت: بنادر به عنوان یکی از بنگاه‌های مهم اقتصادی، عامل و محرک توسعه مناطق و جوامع به شمار می‌روند و بندر خرمشهر نیز از بنادر قدیمی و با سابقه در حوزه تجارت دریایی از سال‌ها قبل ایفای نقش کرده و تأثیر خود را گذاشته است.

وی افزود: پروژه پایانه کانتینری با ظرفیت ۳۰۰ هزار تی. ای. یو تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و اکنون بخش عظیمی از فازهای اول و دوم آن تکمیل شده است و با این وجود زمینه خدمت‌رسانی بیشتر فراهم می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر اینکه بندر خرمشهر قریب به صد در صد بندر صادراتی است، گفت: بالغ بر ۸۰ درصد مبادلات در بندر خرمشهر به امر صادرات غیر نفتی اختصاص می‌یابد و بندر خرمشهر با کشورهایی چون عراق، کویت، عمان، هندوستان و کشورهای آفریقای شرقی ارتباط دارد.

وی عنوان کرد: بندر خرمشهر در حوزه بارگیری به رشد ۱۴ درصدی، در حوزه صادرات کالای متفرقه به رشد ۲۰ درصدی، در حوزه مسافرت‌های بین‌المللی به رشد ۲۳ درصدی و در حوزه گردشگری دریایی به رشد ۷۲ درصدی دست یافته است و این موضوع حاکی از مزیت غالب و ظرفیت منطقه است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به مرزی بودن با کشور عراق برای امر لایروبی اراده و حاکمیت دو طرف ایرانی و عراقی مستلزم است، اگر طرفی از این قرارداد به وظایف خود عمل نکند، کار انجام نخواهد شد.

محسنی با اشاره به ظرفیت گردشگری در خرمشهر، اظهار داشت: ظرفیت غالب منطقه آزاد اروند بحث گردشگری دریایی است، گردشگری دریایی به عنوان رکن چهارم اقتصاد در دنیا مطرح است و ایران در این موضوع در ردیف ۱۰ کشور اول جهان قرار دارد اما از نظر درآمد و جذب توریست در رده ۸۱ جهان است.

او گفت: با تکیه بر مزیت غالب منطقه، جاذبه‌های بکر و بی‌نظیر، مسافرت‌های دریایی، وضعیت اقلیمی و شرایط جغرافیایی زمینه اشتغال برای بسیاری از جوانان جویای کار و با سلیقه فراهم می‌شود و جوانان باید بدانند که شغل به میز و صندلی داشتن نیست، بلکه باید با ظرفیت دریا، اروند‌رود و بحث گردشگری آشنا شوند و از آن بهره ببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.