| کد خبر: 169971 |

◄ آب به چشمه‌علی بازگشت

آب به چشمه‌علی بازگشت. علی امام، مدیرعامل متروی تهران با اعلام این خبر گفت: امیدواریم با دستگاه حفاری تی‌بی‌ام از این منطقه دبی آب این چشمه قدیمی افزایش یابد.

تین نیوز

علی امام، مدیرعامل متروی تهران با اعلام رفع مشکل آب چشمه‌علی بگفت: امیدواریم با دستگاه حفاری تی‌بی‌ام از این منطقه دِبی آب این چشمه قدیمی افزایش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، امام گفت: به‌دلیل حفر تونل خط ۶ مترو توسط دستگاه تی‌بی‌ام شاهد کاهش سطح آب چشمه‌علی و در مقاطعی نیز شاهد قطع آب در این چشمه بودیم.

او با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌ها مقررشده بود که تا ۱۵ تیرماه با خروج دستگاه تی‌بی‌ام از این مقطع سنگی تونل، آب به چشمه‌علی بازگردد، اظهارکرد: خوشبختانه از ۹ تیرماه آب به مظهر چشمه بازگشت ولی به‌منظور افزایش بیشتر حجم آب و جاری شدن آن فارغ از مباحث پایین رفتن سطح آب زیرزمینی در نقاط مختلف کشور در فصل تابستان، به‌دلیل پیچیدگی‌های فنی حادث‌شده در آب‌بندی تونل، اقدامات لازم از طرف پیمانکار ذی‌ربط تحت نظر مشاور و شرکت مترو درحال انجام است.

مدیرعامل مترو تهران در پایان گفت: امیدواریم که با توجه به عبور دستگاه تی‌بی‌ام از محدوده چشمه‌علی در روزهای گذشته و تکمیل آب‌بندی‌ها، دبی آب در این چشمه افزایش یابد و به حد نرمال تابستانی آن برسد.

روز گذشته عکسی از منطقه چشمه‌علی منتشر شد که نشان می‌داد آب هرچند کم اما به چشمه‌علی بازگشته است و به‌نظر می‌رسد با عبور تی‌بی‌ام از این منطقه آب بیشتری به چشمه برگردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.