| کد خبر: 168569 |

◄ تردد کشتی‌های ایران منوط به پایبندی اروپا

معاون سازمان بنادر و دریانوردی نقش آمریکا در حوزه دریایی را به‌شرط پایبندی اروپا به تعهداتش را بی‌تأثیر خواند.

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی نقش آمریکا در حوزه دریایی را به‌شرط پایبندی اروپا به تعهداتش بی‌تأثیر خواند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، هادی حق‌شناس درباره خروج آمریکا از برجام گفت: اگر  اروپایی‌ها رفتار مشابه به آمریکا را داشته باشند، چالش‌هایی در حوزه حمل‌ونقل دریایی خواهیم داشت.

او تصریح کرد: مشکل بیمه خطوط کشتیرانی، مشکلات موجود در حوزه مؤسسات رده‌بندی و امکان کلاس‌بندی کشتی‌ها  از مسائلی بود که بعد از برجام حل شد.

حق‌شناس تأکید کرد: در حال حاضر و پس از خروج امریکا از برجام؛ همچنان تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر دنیا و رفت‌وآمد خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران ادامه دارد و تاکنون مشکلی پیش نیامده است اما  با بدعهدی اروپایی‌ها، امکان برگشت مشکلات نیز وجود دارد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی به تأثیرگذار بودن قطع قطعنامه شورای امنیت از طرف آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا به‌تنهایی در تردد و تعاملات خطوط کشتیرانی دنیا با بنادر و خطوط کشتیرانی کشورمان نقشی ندارد و نداشته است.

حق شناس گفت: تفاوت شرایط پیش از برجام و پس از برجام در این است که ممنوعیت ورود و تردد کشتی‌ها به بنادر ایران و ممنوعیت تردد کشتی‌های ایرانی در برخی از بنادر؛ مصوبه شورای امنیت سازمان ملل بود و اگر کشوری اجرای این مصوبه را رعایت نمی‌کرد، مجرم شناخته می‌شد و باید جریمه پرداخت می‌کرد.

او درباره تحریم‌های جدید مصوبه دولت آمریکا گفت:  اگر کشوری تابع آن نباشد، مجرم نیست.

  این مقام مسئول درباره علت رفتن «مرسک» از بنادر ایران گفت: درآمدهای آن‌ها در تعامل با بنادر آمریکایی بسیار بیشتر از بنادر ایران بود و طبیعی است که آن‌ها منافع خود در امریکا را به منافعشان در ایران ترجیح دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.