| کد خبر: 165758 |

◄ فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام نتیجه‌ای جز افزایش گسل بی‌اعتمادی نداشت

علی‌اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: انجام فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام دستاوردی جز افزایش گسل بی‌اعتمادی نداشته است.

تین نیوز

علی‌ اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: انجام فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام دستاوردی جز افزایش گسل بی‌اعتمادی نداشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه مردم اشتیاق به دانستن، آگاهی و نظارت بر اعمال حاکمان و دولت‌مردان را با انسداد تلگرام از دست نمی‌دهند، ادامه داد: انجام فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام دستاوردی جز افزایش گسل بی‌اعتمادی  ثمری را در برنداشته است، مخالفت عین‌الدوله با تلگراف به‌خاطر نگرانی از آگاهی مردم چه نتیجه‌ای داشت؟

او با تأکید بر اینکه ممنوعیت استفاده از فتواستنسیل در دوران پهلوی نیز بی‌نتیجه بود و ممنوعیت استفاده از ویدئو و ماهواره نیز هرگز کارکرد نداشت، عنوان کرد: زمینه رقابت را گسترده کنیم هرکجا انحصار ایجاد شود شکوفایی نیست و هرکجا که رقبا را حذف کنیم خلاقیت نیست. به دلیل اینکه ام‌القری هستیم و از فرهنگ و تمدن چند هزارساله برخورداریم باید با تقویت شبکه‌های داخلی و توانمندسازی آن‌ها عرصه را به دیگران واگذار نکنیم.

این نماینده مردم در مجلس بابیان اینکه تلگرام امروزه ضرورتی روشن در ارتباطات و بخشی فضای کسب‌وکار است، تصریح کرد: ضمن تقویت مراقبت‌های امنیتی باید با تولید محتوا در دفاع از ظرفیت‌ها و منافع ملی خودسانسوری را کنار بگذاریم، گردش اطلاعات، شفاف‌سازی، امکان نظارت و افشای فساد حق مردم است و با فیلتر کردن موضوع را به زیرزمین منتقل نکنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.