| کد خبر: 165386 |

◄ با ایجاد خیابان مشکلات ترافیکی حل نمی‌شود

هراندازه خیابان و بلوار در شهر ایجاد کنیم به همان اندازه ماشین از آن عبور خواهد کرد، بنابراین باید این حجم خودروهایی که تولید می‌شود را در ترافیک شهری، به‌ویژه در بافت‌های تاریخی مدیریت کنیم.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هر اندازه خیابان و بلوار در شهر ایجاد کنیم به همان اندازه ماشین از آن عبور خواهد کرد، بنابراین باید این حجم خودروهایی که تولید می‌شود را در ترافیک شهری، به‌ویژه در بافت‌های تاریخی مدیریت کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق‌لطفی در جلسه بررسی طرح بازآفرینی محله بلاغی قزوین اظهار کرد: پیش از انجام هر بررسی باید در موضوعات پایه‌ای رویکردی یکسان ایجاد شود.

وی افزود: قزوین جزو 6 شهر اولی است که طرح مجموعه شهری برایش تهیه‌شده و طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک دارد.

دبیر کمیسیون ماده 5 استان اضافه کرد: با توجه به امکانات نرم‌افزاری می‌توانیم میزان حجم ورودی و خروجی خودرو را در خیابان انصاری بارگذاری کرده و بر توجه به خروجی‌های آن و همچنین نیازهای محلهٔ تاریخی بلاغی، طرح را موردبررسی قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: بی‌گمان با ایجاد پی‌درپی بلوار و عریض کردن کوچه و به هم ریختن بافت به‌ویژه در محلات تاریخی، برای ایجاد خیابان‌های جدید با توجه به اینکه هرروز شاهد افزایش تعداد خودروها هستیم، مشکل ترافیک حل‌نشده و برای مدیریت ترافیک شهری باید رویکرد خود را تغییر دهیم.

حق لطفی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع انسان‌محوری، پیاده مداری، کرامت انسانی و بهبود کیفیت زندگی شهری که همواره از آن حرف می‌زنیم، موضوعی است که باید در تصمیم‌ها و اقدامات خود نیز آن‌ را لحاظ کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.