| کد خبر: 162590 |

◄ دلیلی برای تعطیلی صنعت خودروسازی کشور نیست

فریدون احمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشتن برنامه در صنعت خودرو را لازم دانست و افزود: تعطیلی خودروسازی‌ها دردی را دوا نمی‌کند.

تین نیوز

فریدون احمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: دلیلی برای تعطیل کردن صنعت خودروسازی کشور وجود ندارد و باید اگر ایرادی در این صنعت وجود دارد آن را برطرف کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازی کشور ما یک صنعت است، این امکان وجود دارد انتظاراتی که از آن داریم را برآورده نکرده باشد که با توجه به حمایت‌های صورت گرفته صنعت خودرو کشور بهتر از وضعیت کنونی باشد.

این نماینده مجلس بابیان اینکه صنعت خودروسازی کشور باید به نقطه‌ای در شان جمهوری اسلامی و ملت ایران برسد اما در حال حاضر اعتقاد داریم که تاکنون به این نقطه دست پیدا نکرده است، تصریح کرد: مردم صنعت خودروسازی کشور را با صنعت خودروسازی سایر کشورها که هم‌زمان با ما گام در این عرصه گذاشته‌اند مقایسه می‌کنند.

به گزارش خانه ملت، احمدی با اشاره به اینکه یکی از دلایل ضعف این صنعت داخلی دولتی بودن آن است، ادامه داد: تغییرات مدیریتی و قیمت تمام‌شده در صنعت خودروسازی کشور بسیار زیاد است، ثبات مدیریتی و سیاست‌گذار نیز ندارند، رانت تولید می‌کند و نمی‌تواند به‌صورت رقابتی فعالیت کنند.

این روزها درحالی‌که استانداردهای 85 گانه خودرویی به‌مرور و طبق زمان‌بندی در حال اجرا هستند، خودروسازان انواع دلایل را برای عدم رعایت این استانداردها می‌آورند و ادعا دارند که اجباری شدن همه این استانداردها موجب تعطیلی این صنعت خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.