| کد خبر: 162007 |

◄ «بی‌باری» مشکل بزرگ فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای است

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: آمار بار کشور با تعداد ناوگان فعال هم‌خوانی نداشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: آمار بار کشور با تعداد ناوگان فعال هم‌خوانی نداشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین دغاغله گفت: میانگین پیمایش ناوگان جاده‌ای ۴۵ تا ۵۰ هزار کیلومتر  است به‌طوری‌که فعالان این بخش در شرایط سخت و با بهره‌وری پائین گذران زندگی می‌کنند و بی‌باری فعالان این عرصه را به‌شدت رنج می‌دهد.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر با افزایش ناوگان کالا و بار روبرو هستیم. افراد با دریافت تسهیلات و تأمین برخی منابع اقدام به خرید کامیون کرده و در جاده‌ها مشغول هستند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل دغاغله گفت: سازمان راهداری ناچار به اجرای محدودیت برای ناوگان قدیمی است. این اقدام به دلیل مسائل زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۴۰ خودروی با عمر ۵۰ سال در کشور فعالیت می‌کند.

دغاغله گفت: نوسازی خودروهای مسافربری از طریق اعتبارات داخلی سازمان و نوسازی ناوگان حمل کالا از طریق وزارت نفت تأمین می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در ادامه گفت: از تردد کامیون‌های با عمر بالای ۵۰ سال از ابتدای سال 97  در سطح جاده‌ها جلوگیری خواهد شد.

او به نقش ۴ درصدی این حوزه را در تولید ناخالص کشور  اشاره کرد و گفت:  سازمان راهداری در راستای حذف واسطه‌ها بدون نگاه بومی و یا غیربومی و یا اولویت‌بندی‌های خاص توجه یکسان به همه فعالان حمل‌ونقل بار و کالاست تا به شکل عادلانه فعالان این بخش بتوانند در جابجایی کالا نقش‌آفرینی کنند.

دغاغله گفت: سیاست  سازمان راهداری  الکترونیکی شدن فعالیت‌ است تا شرایط حمل‌ونقل ایمن و راحت با استفاده از سیستم آی‌تی و فناوری‌های جدید فراهم شود.

او گفت:  احداث شهرک حمل‌ونقل و پارکینگ برای استفاده عموم  است که مسلماً  در قبال ارائه خدمات قطعاً دریافت و تأمین بخشی از هزینه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.