| کد خبر: 159886 |

◄ به جای ساختن هتل روی جاذبه‌های گردشگری کار کنیم

باید به جای تمرکز روی هتل‌سازی، بر روی جاذبه‌ها کار کنیم چون گردشگران خارجی برای اقامت در هتل پنج ستاره به ایران نمی‌آیند بلکه شیفته جاذبه‌های ایران هستند.

تین نیوز

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: ملت ایران از ارتقای وضعیت گردشگری به نشاط و توسعه می رسد. دو موضوع مهمی که مساله اصلی وزارت کار است یعنی ایجاد اشتغال و افزایش رفاه عمومی و رفع فقر، هر دو با توسعه گردشگری قابل دسترسی است.

ربیعی تاکید کرد: بحث خدمات گردشگری موضوع مهمی است که باید قوانین تشویقی برای آن وضع شود که این منجر به ارزش افزوده و اشتغال می شود. در شورای اشتغال برای توسعه درست گردشگری هفت مسیر گردشگری در ایران را استخراج کرده‌ایم که باید توسعه گردشگری بر روی پایه‌های آن بنا شود. رتبه اول میزان اشتغال در سال 95 به صنعت گردشگری اختصاص داشته با اینکه در آن زمان این صنعت کمتر مورد توجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: باید به جای تمرکز روی هتل‌سازی، بر روی جاذبه‌ها کار کنیم چون گردشگران خارجی برای اقامت در هتل پنج ستاره به ایران نمی‌آیند بلکه شیفته جاذبه‌های ایران هستند. اقامت فقط یک فصل از دفتر گردشگری است و در زنجیره گردشگری باید اصلاح وضعیت تورگردان‌ها، حمل‌ونقل، امنیت و بازاریابی و تبلیغات را در اولویت قرار دهیم.

وی اضافه کرد: در شورای اشتغال کشور زمینه همکاری مشترکی با سازمان میراث فرهنگی برای تقویت گردشگری داریم ضمن اینکه توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای کوچک باعث ایجاد اشتغال و سبب مهاجرت معکوس خواهد شد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران سه شنبه با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در فضایی به مساحت 41 هزار‌متر‌مربع  با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی افتتاح شد و ششم بهمن ماه پایان می یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.