| کد خبر: 159759 |

◄ کارشناسان در خصوص «حقوق مسافر» چه می‌گویند؟

چند روز گذشته سؤالاتی در خصوص حقوق مسافر و ابهامات که در این رابطه وجود دارد در یکی از شبکه‌های مجازی منتشر شد و اعضای این گروه در راستای مشارکت در این چالش، پاسخ‌های متفاوت و گوناگونی را عنوان کردند که تعدادی از آن‌ها را در این شبکه خبری منتشر کردیم.

تین نیوز

چند روز گذشته سؤالاتی در خصوص حقوق مسافر و ابهامات که در این رابطه وجود دارد در یکی از شبکه‌های مجازی منتشر شد و اعضای این گروه در راستای مشارکت در این چالش، پاسخ‌های متفاوت و گوناگونی را عنوان کردند که تعدادی از آن‌ها را در این شبکه خبری منتشر کردیم.

به گزارش تین‌نیوز،  سؤالاتی تحت عنوان اینکه «اگر مسافری از نحوه خدمات فرودگاه یا ایرلاین شاکی باشد می‌بایست به کدام مرجع رجوع کند؟ مرجع ذی‌صلاح کدام نهاد است؟» « آیا اگر مسافر از نحوه خدمات ناراضی باشد می‌تواند گروه مسافری را کتک بزند یا شیشه‌های فرودگاه بشکاند؟» «با رویکرد شرکت‌های هواپیمایی، با افزایش مجازات‌ها در صورت قصور شرکت‌های هواپیمایی از حقوق مسافر چه هزینه‌های به ایرلاین ها تحمیل می‌شود؟» در یکی از شبکه‌های مجازی در بین کارشناسان و تحلیلگران صنعت هوایی مطرح شد و همین مسئله باعث تا کارشناسان نظرات مختلفی را در این باره مطرح کنند.

یکی از کاربران در خصوص رفتار ناهنجار مسافران در مواقع تأخیر پرواز  عنوان کرده است،  مسافری که از هواپیما پیاده نمی‌شود  یا در سالن ترانزیت جلوی سوارشدن سایر مسافرین را می‌گیرد بایستی بازداشت شود و برای مدتی به زندان برود چرا که اگر همین رفتار را در سایر کشورهای دیگر انجام دهد دقیقاً همین نتیجه را خواهد دید.

یک کاربر دیگر گفته است؛ ابتدا باید به قرارداد خود با ایرلاین رجوع کنید. در گذشته که بلیت‌های کاغذی صادر می‌شد در صفحات نخست، تعهدات ایرلاین و حقوق مسافر صراحتاً قید می‌شد. اما اکنون چون بلیت کاغذی حذف شده، مسافر، آن قوانین را در دست ندارد. در آن قوانین ذکر شده بود که ایرلاین تعهدی بابت جابه‌جایی مسافر میان نقاط ذکر شده و در ساعات ذکر شده ندارد. الآن هم این قانون کماکان هست. حال مسافر اگر ببیند فراتر از این موارد، حقی ازش سلب شده، می‌تواند به دفتر نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی شکایت کند.

یکی دیگر از اعضای این شبکه مجازی ابراز داشته که بنده به‌عنوان یک کارمند فرودگاه و یا یک مسافر عادی از تمام عزیزان می‌خواهم بپرسم آیا داشتن سرویس بهداشتی مناسب در یک فرودگاه بین‌المللی حق مسافر است یا خیر؟

او در ادامه افزوده؛ در حال حاضر مدت زیادی است که در بال‌های چپ و راست فرودگاه تنها یک سرویس بهداشتی ایرانی و دو سرویس فرنگی در هر طرف موجود است. البته با وضعیت وخیم. دوستانی که نگران حق مسافر و آبروی رفته فرودگاه جلوی مسافرین خارجی هستید برای حل این مشکل بزرگ فکری بیندیشید چرا که این مشکلات ربطی به تحریم و برجام و....ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.