| کد خبر: 157811 |

ابطحی:

تعطیلی مدارس تاثیری در کاهش میزان آلودگی ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تعطیلی مدارس از یک سو در کیفیت آموزش اثر نامطلوبی دارد و از سوی دیگر والدین شاغل دانش‌آموزان را دچار مشکل می‌کند.

تین نیوز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تعطیلی مدارس از یک سو در کیفیت آموزش اثر نامطلوبی دارد و از سوی دیگر والدین شاغل دانش‌آموزان را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازخانه ملت، سید محمدجواد ابطحی با اشاره به تعطیلی مدارس در کلانشهرهایی مانند اصفهان به‌علت آلودگی هوا ، گفت: باید سهم مدارس در آلودگی هوا مشخص شود؛ تعطیلی مدارس تاثیری در کاهش میزان آلودگی ندارد چرا که این آلودگی با وجود دایر نبودن مدرسه‌ها به مرز هشدار رسیده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسئله آلودگی هوا باید همه عوامل دخیل همانند کارخانه‌ها، وسایل نقلیه و ..بررسی شود و میزان اثرگذاری هرکدام از آنها تعیین گردد.

وی با یادآوری لایحه تغییر فصل آغاز مدارس در هیئت دولت، تاکید کرد: تغییر تقویم آموزشی و شروع مدارس باید با نگاه کارشناسی و دقیق بررسی شود و در صورتی که در کاهش آلودگی هوا اثر مثبت می‌گذارد اجرا شود.

ابطحی در ادامه اظهار کرد: این لایحه باید از سوی دولت به مجلس ارائه شود تا کمیسیون آموزش و تحقیقات، مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای عالی ترافیک و سازمان محیط زیست نظرات کارشناسی خود را بیان کنند و تصمیمات مناسب در این زمینه گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید بدون کار کارشناسی و مطالعات درست روحیات دانش‌آموزان را با تغییر تقویم آموزشی دچار تلاطم کرد، گفت: دولت و وزارت آموزش و پرورش باید راهبردی دقیقی براساس یافته‌های علمی تنظیم کند سپس برای تصمیمات حاصله اقدامات لازم را انجام دهد.

ابطحی با انتقاد از تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا، بیان کرد: اگر در شهرهایی مانند اصفهان و یا تهران آلودگی هوا به مرز بحران رسیده است چرا ادارات دولتی و دیگر ارگان‌ها تعطیل نمی‌شوند و فقط برای کاهش آلودگی هوا مدارس را تعطیل می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: تعطیلی مدارس از یک سو در کیفیت آموزش اثر نامطلوبی دارد و از سوی دیگر والدین شاغل را دچار مشکل می‌کند چرا که فرزندان آنها در روزهای تعطیل دچار مخاطره می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: حل این مسائل نیاز به مدیریت استراتژیک و اطلاعات دقیق دارد؛ هیئت دولت باید با کار کارشناسی این معضل را حل کند./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Mahak 0 0

    بخاطر زمین لرزه در تهران لطفا مدارس را تعطیل کنید تا به کودکانمان آسیب نرسد