| کد خبر: 157726 |

رشد مسافر و توسعه پروژه‌های فرودگاه تبریز

مهم‎ترین پروژه‎های فرودگاه تبریز در سال جاری توسعه 1000 متری ترمینال کنونی و همچنین توسعه اپرون است.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان اعزام و پذیرش مسافران در سه ماه نخست امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته 10 درصد رشد داشته است، گفت: مهم‎ترین پروژه‎های فرودگاه تبریز در سال جاری توسعه 1000 متری ترمینال کنونی و همچنین توسعه اپرون است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎ عمومی فرودگاه‎های آذربایجان شرقی، مصطفی صفایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و در جمع مسئولان واحدها و نهادهای مختلف فرودگاه تبریز اظهار کرد: تعداد مسافران جابه‌جا شده در سال 95 نسبت به سال 94، رشد 26 درصدی داشت و طی همین مدت تعداد پروازها 36 درصد افزایش یافت و با پیمودن این روند رشد در سه ماهه اول سال 96، نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار پروازها هفت درصد و مسافران 10 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات توسعه دو پروژه ترمینال و اپرون انجام گرفته و مناقصه آنها در دست اقدام است، در تشریح پروژه‎های عمرانی این فرودگاه در سال 95 گفت: در حوزه خدمات‎رسانی به مردم سه پروژه مهم و تاثیرگذار در فرودگاه تبریز به بهره‎برداری رسیدند. پروژه اول، خرید، نصب و راه‎اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور بدون قطعی بود که ظرفیتی معادل 650 کیلو وات تولید برق دارند که برای نخستین بار در کشور در فرودگاه تبریز نصب شده است.

وی افزود: پروژه دوم احداث پارکینگ طبقاتی با 13 هزار متر زیربنا در سه طبقه و چهار سطح و امکان پارک 500 خودرو به همراه رستورانی به مساحت 800 متر مربع و 15 باب مغازه بود که ویژگی اصلی آن بهره‎گیری از مکانیسم‎های تامین مالی و سرمایه‎گذاری بخش خصوصی به صورت BOT بوده است. سومین پروژه نیز بهسازی پوشش سقف ترمینال چهار فرودگاه تبریز بود.

صفایی با اشاره به شرکت‎های هواپیمایی فعال در فرودگاه تبریز گفت: در حوزه پروازهای داخلی  اکنون 12 شرکت هواپیمایی شامل ایران ایر، ایران ایرتور، آسمان، آتا، ماهان، تابان، زاگرس، کیش ایر، کاسپین، قشم ایر، معراج و اترک در حال فعالیت هستند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.