| کد خبر: 157055 |

یادداشت اختصاصی/

◄ نگاه تسهیل‌گری مجلس در صنعت هوانوردی

ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه مساعدت و همیاری با مدیران صنعت هوانوردی در کمیسیون اقتصادی مجلس منطبق بر قوانین جاری کشور و ر راستای اهداف نظام ، بدون شک در سایر کمیسیون‌ها بخصوص کمیسیون حمل‌ونقل نیز به حوزه هوانوردی نگاه ویژه و تسهیل گری وجود دارد.

تین نیوز

احمد انارکی محمدی*: متعاقب امضای این کنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی کشوری، سازمان جهانی هواپیمایی کشوری تأسیس و مجمع عمومی این سازمان در سال 1992، طی قطع‌نامه‌ای این روز را به‌عنوان روز جهانی هواپیمایی کشوری تصویب و اعلام کرد که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به‌صورت رسمی این روز مورد تأیید قرارگرفته است.

در کنار همه تلاش‌های انجام‌شده در صنعت هوانوردی هنوز فاصله زیادی با توسعه صنعت هوانوردی و رقابت با سایر کشورها داریم که بایستی به‌طور جهادی به حرکت توسعه‌ای‌ صنعت ادامه بدهیم.

در یک نگاه کلی به افق سند چشم‌انداز 1404 رسیدن به جایگاه اول منطقه را در تمام زمینه‌ها هـدف خود قـرار داده‌ایم و بدون شک صنعت هوانوردی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و مدیران و دست‌اندرکاران صنعت برای نیل به این هدف و توسعه شتابان خود نیازمند توسعه صنعت حمل‌ونقل هوایی هستند . امـا متأسفانه طـی چنـدین ساله گذشته در این صنعت حساس سرمایه‌گذاری‌های الزام در زیرساخت‌ها انجام‌نشده است. نارضایتی قابل‌توجه مسافران از عدم تناسب عرضه و تقاضای خدمات هوایی، کیفیت پایین خدمات، تاخیرات بی‌رویه پروازهـا، اوضاع اقتصادی نابسامان شرکت‌های هواپیمایی فعال کشور که برای تداوم فعالیت جاری خـود بـا مشکلات عدیده‌ای مواجـه هستند نمونه‌هایی از مشکلاتی است که صنعت هوانوردی کشور طی بیش از دو دهه گذشته با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند .

در همین راستا و به‌منظور رفع مشکلات فوق قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها تصویب شد و در تیرماه 1395 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه توسعه کشور جهت تأمین نظر شورای نگهبان ماده 36 این لایحه را با 172 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند که بر اساس آن صد درصد از درآمدهای شرکت‌های فرودگاهی ازجمله شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی)ره( برای اجرای مأموریت‌های این شرکت به‌ویژه نوسازی سامانه ناوبری اختصاص‌یافته و اجازه تدوین اساسنامه ویژه برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به دلیل شرایط خاص آموزشی و عملیاتی و بودجه‌ای‌ داده‌شده است و این نگاه بلند نمایندگان مجلس به توسعه هوانوردی است و امید است مدیران صنعت از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند و شرایط برای ارائه خدمات ایمن و باکیفیت و درخورشان برای مردم فهیم ایران اسلامی فراهم‌تر شود.

ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه مساعدت و همیاری با مدیران صنعت هوانوردی در کمیسیون اقتصادی مجلس منطبق بر قوانین جاری کشور و ر راستای اهداف نظام ، بدون شک در سایر کمیسیون‌ها بخصوص کمیسیون حمل‌ونقل نیز به حوزه هوانوردی نگاه ویژه و تسهیل گری وجود دارد.

در خاتمه ضمن تبریک روز هواپیمایی کشوری به همه فعالان حوزه هوانوردی به‌عنوان نمایندگان مردم از تمام دست آوردهای صنعت هوانوردی که برای ایران اسلامی به‌افتخار آورده‌اید تشکر و قدردانی ‌می‌کنم.

*عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.