| کد خبر: 153505 |

◄ افزایش تدابیر امنیتی در مرز چذابه

یکی از مسافران عراق در مسیر تهران به مرز چذابه از افزایش نظارت‌ها و تدابیر امنیتی در این مرز با هدف تردد آسان زائران از این مرز خبر داد.

تین نیوز

یکی از مسافران عراق در مسیر تهران به مرز چذابه از افزایش نظارت‌ها و تدابیر امنیتی در این مرز با هدف تردد آسان زائران از این مرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  محمد امین میرزائی که با خودروی شخصی خود از تهران عازم خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین است در خصوص وضعیت ایمنی مسیر به خبرنگار تین نیوز، گفت: جاده اراک به خرم آباد ضمن ایمنی مناسبی که داشت مملو از ماموران پلیس و موکب‌های پذیرایی از زائران است که در نبود مجتمع‌های خدماتی بین راهی مستقر شده و موجب افزایش خدمات‌دهی به مسافران شده‌اند.

وی با بیان اینکه از خرم آباد تا اهواز وضعیت ایمنی و تردد جاده مناسب و حتی در  قسمت‌هایی کاملاً مشخص است که آسفالت جاده به تازگی تعمیر شده است، ادامه داد: با وجود نصب علائم کافی و مناسب در مسیر، روشنایی این مسیر کافی نیست و تردد در شب در این جاده سخت است. ضمن اینکه نرخ عوارضی آزادراه خرم‌آباد- زال منطقی به نظر نمی‌رسد و شاید بهتر بود به دلیل افزایش ترددها از این مسیر در ایام اربعین نرخ این عوارضی تعدیل می‌شد.

میرزایی با توضیح این‌که هر چه به خوزستان نزدیک‌تر شدیم تعداد موکب‌های پذیرایی از زائران در مسیر بیشتر به چشم می‌خورد، ادامه داد: موکب‌ها در فواصل مناسبی دایر شده است و سطح خدماتی که به زائران ارائه می‌دهد در هر دو بخش بهداشتی و تغذیه بسیار مناسب است.

میرزایی توضیح داد: در موکب‌های ایجادشده پرستار و پزشک نیز وجود دارد و به غیر از مسافران و زائران مسیر، دیگر  مسافران نیز امکان استفاده از آن را دارند.

وی با بیان این‌که جاده اهواز به بستان دوبانده و با آسفالت مناسب امکان رانندگی مناسب و باکیفیت را برای مسافران ایجاد کرده است، گفت: مأموران راهنمایی رانندگی در این مسیر بیش از مسیرهای قبلی حضور داشتند که عامل مهمی در کنترل ترافیک مسیر بود.

وی با اشاره به اینکه معمولاً از بستان تا ورودی چذابه ترافیک سنگین است، گفت: امروز این مسیر باز بود و با مشکل ترافیکی‌ای روبرو نبودیم.

میرزایی با بیان اینکه شرایط در مرز چذابه نیز مناسب به نظر می‌آید، گفت: سرویس‌های عابر بانک دایر است و درعین‌حال آنتن دهی موبایل هم خوب است و از قسمتی که زائران ماشین‌های خود را پارک می‌کنند اتوبوس‌های عمومی در نظر گرفته‌شده است تا زائران را به مرز برسانند. ضمن اینکه باوجود ازدحام جمعیت  نیروهای ارتشی مستقر سعی در ایجاد امنیت و آرامش دارند و به نظر می‌رسد امسال میزان نظارت‌ها برای افزایش امنیت و جلوگیری از هرج‌ومرج در مسیر مرز چذابه افزایش‌یافته است.

گذرگاه چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز قرار دارد و یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.