| کد خبر: 152589 |

دیجیتالی شدن لازمه بقای صنعت کشتیرانی

یک مقام مسول در شرکت کشتیرانی مرسک می‎گوید:دیجیتالی شدن چشم‎انداز کشتیرانی و لجستیک را متحول خواهد کرد.

تین نیوز

افزایش سرعت دیجیتالی شدن، توسعه اینترنت، ظهور رایانش ابری،و گسترش تجارت الکترونیک در حال متحول کردن الگوهای تجاری است. این پدیده خود را به شکل موتور رشد آینده تجارت جهانی معرفی کرده است.

 

 به گزارش  گروه بین الملل  مارین تایمز، تیم اسمیت، رئیس هیئت مدیره Maersk در شمال آسیا، اظهار کرد که با وجود پیشرفت‎های فنی و ساخت کشتی‎های بزرگ‎‌تر و پیچیده‎تر جهت بهبود بهره‎وری صنعت دریانوردی و کاهش هزینه‎ها، واقعیت این است که روندهای پایه ای که صنعت دریانوردی بر اساس آنها کار می‎کند ظرف 40 سال گذشته تغییر نیافته است، یعنی از زمان ظهور کانتینر در دهه 1970 میلادی.

 

اسمیت که در اجلاس جهانی دانش در سئول کره جنوبی سخنرانی می‎کرد، تاکید کرد که دیجیتالی شدن چشم‎انداز کشتیرانی و لجستیک را متحول خواهد کرد.

 

فرصت‎های بیشماری برای بهبود عملکرد تجاری توسط بیگ دیتا می‎تواند پدید آید که موجب صرفه‌جویی میلیون‎ها دلار برای شرکت‎هایی نظیر مرسک که 600 کشتی در اطراف جهان دارد می شود.

 

اسمیت عنوان کرد که این تحول همچنین باعث می‎شود که نسل جدیدی از رقبا برای بازیگران سنتی صنعت کشتیرانی پدید بیایند.

وی گفت: "اگر بخواهیم در این بازار به حیات خود ادامه دهیم باید دیجیتالی شدن را بپذیریم. بازار معطل بازیگران سنتی نمی‎شود تا آنها بتوانند خود را با فناوری های جدید سازگار کنند."

 

اسمیت هشدار داد که چنانچه بازیگران سنتی صنعت کشتیرانی نتوانند خود را دیجیتالی کنند و نوآوری داشته باشند،به زودی فعالیت‎هایشان تعطیل می‎شود و جای آنها را تازه واردانی خارج از صنعت دریانوردی خواهند گرفت.

 

 

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.