| کد خبر: 152520 |

نتیجه بررسی گرانفروشی فرودگاه نجف برای ایرلاین های ایرانی فردا مشخص می شود

سخنگوی هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه ناوگان هواپیمایی کشوری رو به توسعه است گفت: نتیجه بررسی ایران از گرانفروشی خدمات و نرخ سوخت در فرودگاه نجف برای ایرلاین های ایرانی فردا مشخص می شود.

تین نیوز

سخنگوی هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه ناوگان هواپیمایی کشوری رو به توسعه است گفت: نتیجه بررسی ایران از گرانفروشی خدمات و نرخ سوخت در فرودگاه نجف برای ایرلاین های ایرانی فردا مشخص می شود.

«رضا جعفرزاده» روز جمعه در بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص رفع مشکل ایرلاین های ایرانی در فرودگاه نجف اظهار داشت: تابستان گذشته برخی شرکت های هواپیمایی به افزایش نرخ هندلینگ و سوخت در فرودگاه نجف اعتراض داشتند.

وی ادامه داد: این اعتراض ها سبب شد برخی پروازهای ایران به فرودگاه نجف قطع شود که پس از آن مسئولان عراقی قول پیگیری موضوع را دادند.

جعفرزاده با انتقاد از اینکه به تازگی نرخ سوخت هواپیما نیز افزایش یافته و از 89 سنت به 1.24 دلار رسیده به طوری که چهار برابر نرخ فرودگاه های ایران است، گفت: طبیعی است که در چنین شرایطی ایرلاین ها نگران ادامه کار هستند و دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز هم اعلام کرده که باید مسیر را به سوی بغداد تغییر دهیم.

جعفرزاده گفت: وزیر حمل و نقل عراق در این زمینه واکنش نشان داه است و ما هم اقداماتی در این زمینه انجام می دهیم.

وی در پاسخ به این موضوع که چرا آنها به قرارداد عمل نکرده اند، گفت: این یک سوء استفاده بیشتر نیست؛ استقبال شرکت های ایرانی از فرودگاه نجف برای جابجایی زائران عتبات عالیات سبب سوء استفاده آنان از این سفر معنوی شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه مدیریت فرودگاه نجف دست بخش خصوصی این کشور است، گفت: این در حالیست که فرودگاه بغداد در اختیار بخش دولتی است و این مشکل وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش ایرنا که آیا این مشکل فقط برای پروازهای ایرانی بوده است ، از وضعیت شرکت های هواپیمایی سایر کشورها اظهار بی اطلاعی کرد.

وی همچنین در خصوص اینکه این مشکل فقط برای ایام خاص نظیر اربعین است، گفت: تصور نمی کنم که بخواهند این قیمت ها را حفظ کنند زیرا به زودی به این اقدام آنها واکنش نشان می دهیم و همانند سال گذشته مجبور می شوند رویه خود را تغییر دهند.

جعفرزاده نرخ بلیت های تهران - بغداد و تهران - نجف را در ایام اربعین برای مسیر رفت و برگشت به ترتیب 12 میلیون و 15 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس بر آژانس ها نظارت می کند.

وی ادامه داد: آژانس هایی که از نرخ های اعلامی تخلف کنند، از فهرست آژانس های مورد تایید سازمان هواپیمایی حذف می شوند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.