| کد خبر: 152182 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

◄ راه‌اندازی سامانه پایش سلامت قیر/ خداحافظی با قیر تقلبی

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر و هم چنین تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه پیشرفته قیر با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

تین نیوز

 نهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز محمد شکرچی‌‌زاده در حاشیه افتتاح آزمایشگاه قیر این آزمایشگاه را یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه‌های سطح کیفی قیر دانست و با بیان اینکه تجهیز و راه‌اندازی این آزمایشگاه پیشرفته امروز در مرکز تحقیقات با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد در عین حال خبر از راه اندازی سامانه پایش حمل قیر در کشور داد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده است در سال‌های اخیر با پدیده‌ای مواجه بودیم تحت عنوان قیرهای تقلبی و غیراستاندارد به‌این‌ترتیب که هنگامی‌که کامیون قیر از مبدأ حرکت می‌کرد تعدادی از افراد سودجو با روغن‌های ضایع و مواد پسماند قیر را جایگزین می‌کردند که نهایتاً منجر به کاهش سطح کیفی قیر می‌شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این‌باره توضیح داد: ما سعی کردیم با استفاده از دانش و فناوری سامانه پایش سلامت حمل قیر در کشور را راه‌اندازی کنیم تا کیفیت قیر از سوی برخی، خراب نشود. در این راستا این دستگاه را داخل تانکرهای حمل قیر نصب می‌کنیم که وظیفه آن رصد حرارت قیر است، زیرا اگر مواد زائد و پسماند از بارگیری تا تخلیه به قیر اضافه شود، منحنی حرارت آن تغییر بسزایی می‌کندکه نشان از دخالت در کیفیت قیر دارد.

وی با اعلام اینکه اطلاعات این دستگاه‌ها به خریدار، مرکز تحقیقات راه و مسکن و ادارات کل راهداری ارسال می‌شود ادامه داد: ما از تانکرهای دوجداره در همه مناطقی که نیاز است استفاده می‌کنیم و تمام تانکرهای حمل قیر به این دستگاه‌ها به‌تدریج مجهز می‌شوند.

به گفته‌ شکرچی زاده با همکاری مرکز تحقیقات راه‌، مسکن و شهرسازی در 20 کارخانه قیر کشور آزمایشگاه مجهز راه‌اندازی شد تا در کیفیت قیر اعمال نظر شود.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه ارزیابی پالایشگاه قیر با همکاری ارگان‌های مختلف و مرکز تحقیقات انجام می‌شود و گواهینامه‌های فنی نیز برای امولسیون قیر و آسفالت صادر می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: راه‌اندازی سامانه جامع کارخانه قیر و آسفالت انجام‌شده است و دراین‌باره صدور گواهینامه‌های فنی را نیز انجام می‌دهیم.

شکرچی‌زاده افزود: سامانه جانمایی قیر امولسیون و واحدهای قیرساز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه‌شده است. هم‌چنین پروژه دیگر در حوزه تحقیقاتی استفاده از قیر پودر لاستیکی است، ضمن آنکه به‌روزرسانی فهرست‌بها نیز انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.