| کد خبر: 151311 |

◄ صادرات و واردات زمینی ایران در نیمه نخست سال96

در 6 ماهه نخست سال 96، یک میلیون و هشت هزار تن انواع کالا از مرزهای زمینی وارد و 3 میلیون و 171 هزار تن کالا صادر شده است.

تین نیوز

در 6 ماهه نخست سال 96، یک میلیون و هشت هزار تن انواع کالا از مرزهای زمینی وارد و 3 میلیون و 171 هزار تن کالا صادر شده است.

طبق این آمار واردات و صادرات زمینی به ترتیب 12 و 2 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،به گفته فرامرز مداح، مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان مرز بازرگان با سهم 64 درصدی از آمار واردات پرکارترین مرز کشور بوده است. مقامات بعدی به ترتیب به مرزهای میرجاوه و آستارا با 11 و 9 درصد تعلق می‌گیرد.

در بخش صادرات هم مرز بازرگان با 25 درصد مقام اول را به دست آورده و مقام های بعدی به مرز میلک و دوغارون با سهم 20 و 9 درصدی تعلق می‌گیرد.

در این‌بین سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 69 و در واردات کالا 44 درصد بوده است.

طی مدت مذکور، 240 هزار نفر مسافر توسط 31 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد کشور شدند که در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس 22 درصد، مینی‌بوس 19درصد و سواری 59 درصد است.

همچنین تعداد 273 هزار نفر توسط 33 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس 37 درصد، مینی‌بوس 12 درصد و سواری 51 درصد بوده است.

مداح درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 31 درصد و رازی با 16 درصد و بیشترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون 27درصد و بازرگان با 15درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور 94هزار نفر مسافر خارجی و 146 هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور 70 هزار نفر مسافر خارجی و  203 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.