| کد خبر: 150569 |

خادمی اعلام کرد:

بهره‌برداری از 1800کیلومتر خطوط ریلی جدید در سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی سال جاری را سال طلایی راه‌آهن عنوان کرد و گفت: از مجموع 1800 کیلومتر خطوط جدید 900 کیلومتر توسط شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی سال جاری را سال طلایی راه‌آهن عنوان کرد و گفت: از مجموع 1800 کیلومتر خطوط جدید 900 کیلومتر توسط شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در مراسم افتتاح فاز سه آزادراه کنار گذر اصفهان اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در روزهای پایانی دولت یازدهم برنامه زیر ساخت‌ها را ارائه کرد که برنامه توسعه راه آهن و آزادراه‌ها در اولویت قرار داشته و امروز شاهد هستیم که این برنامه‌ریزی در حال نتیجه دادن است.

وی افزود: امسال با کمک‌های وزیر راه و شهرسازی و ریاست جمهوری 919 کیلومتر راه‌آهن مورد بهره‌برداری قرار می گیرد که با احتساب ساخت خطوط دوم توسط شرکت راه‌آهن شاهد 1800 کیلومتر خطوط ریلی جدید خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه امسال 5 استان کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود گفت: استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و گیلان متصل می‌شوند همچنین استان گیلان در توسعه شبکه ریلی کریدور شمال و جنوب به خلیج فارس و آستارا متصل می‌شود. بعلاوه دو مسیر جدید در محور مهریز- یزد و خط اتصالی به افغانستان (خواف-هرات) در آستانه تکمیل قرار داد.

خادمی در ادامه به توسعه آزادراه‌ها اشاره کرد و گفت: سال 97 سال طلایی بزرگراه‌ها است، به طوری که در 13 محور آزادراهی پروژه‌های متعددی در دست اقدام است که هر کدام از آنها یک ابر پروژه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 هزارو 400 کیلومتر آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد تصریح کرد: اما هیچ‌گاه همزمان این حجم از پروژه آزاد‌راهی مبنی بر 8 پروژه بزرگ مقیاس در دست اجرا نبوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: کنار گذرهای غربی و شرقی اصفهان، آزاد راه تهران- شمال و آزاد راه اصفهان- شیراز از نمونه های برجسته این پروژه‌ها به شمار می‌رود که آزاد راه اصفهان- شیراز موجب کاهش 141 کیلومتری مسیری فعلی می‌شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.