| کد خبر: 149522 |

◄ 2 میلیون خودرو در مراکز غیرقانونی گازسوز شده‌اند

نزدیک به 80 درصد از آلودگی هوا در فصل سرد سال ناشی از مشکلات خودرویی است که به موقع به منظور معاینه‌فنی به مراکز مراجعه نمی‌کنند

تین نیوز

با نزدیک شدن به روزهای سرد سال و افزایش نسبی آلودگی هوا و بروز پدیده وارونگی هوا به‌خصوص در شهر تهران، ضرورت معاینه‌فنی خودروها بیش از پیش احساس می‌شود و خودروهای دوگانه‌سوز هم از این موضوع مستثنی نیستند، اما معاینه‌فنی این دسته از خودروها باید با تجهیزات خاصی صورت بگیرد که تا چندی پیش ورود آن‌ها به کشور به‌سختی انجام می‌گرفت.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور اما در این‌باره گفت: مشکل اصلی در این بخش وجود بیش از 2 میلیون خودرویی است که در مراکز غیرقانونی به سیستم گازسوز مجهز شده‌اند، زیرا در سند این خودروها دوگانه‌سوز بودن خودرو قید نشده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید قیصر در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه مراکزی که از آنها یاد شد، با مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به این کار کرده‌اند اما کسی به مشکلاتی از این رهگذر بر حمل‌ونقل کشور تحمیل می‌شود؛ توجهی نکرد.

وی  تصریح کرد: نزدیک به 80 درصد از آلودگی هوا در فصل سرد سال ناشی از مشکلات خودرویی است که به موقع به منظور معاینه‌فنی به مراکز مراجعه نمی‌کنند.

قیصر با اشاره به ضرورت حضور خودروها در مراکز معاینه‌فنی و گفت: براساس مصوبات، خودروهای عمومی پس از دوسال و خودروهای شخصی پس از سه سال از شروع به کار موظف به حضور در مراکز معاینه‌فنی هستند که متاسفانه چنین نشده و موجبات افزایش آلایندگی در شهرها را فراهم آورده است.

رئیس اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، با تاکید بر این نکته که تست چشمی خودروها پس از مدت یاد شده باید صورت بگیرد، افزود: در این راستا سازمان ملی استاندارد همراهی خوبی را با ما داشته، اما مشکل اصلی از جای دیگری است و آن‌هم خودروهایی هستند که به صورت کارگاهی دوگانه‌سوز شده‌اند و ما نمی‌توانیم انها را در مراکز معاینه‌فنی پذیرش کرده و گواهی سلامت خودرو به آن‌ها ارائه کنیم.

او در پایان سخنان خود با یادآوری وجود 2 میلیون خودرو از مجموع 4 تا 5 میلیون خودروی دوگانه‌سوز  با این شرایط خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراکز زیادی به این منظور راه‌اندازی شده است، مسئولیت معاینه‌فنی خودروها اعم از بنزین‌سوز و دوگانه‌سور با وزارت کشور است که وزارت‌کشور طی ابلاغیه‌ای این مسئولیت را به اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور تفویض کرده است و اتحادیه با جدیت کامل به این موضوع ورود و به صورت هوشمند بر فعالیت مراکز نظارت می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.