الزام به سرمایهگذاری ۵/ ۱ درصدی در توسعه صنعت خودرو
وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را ملزم کرد تا چهار سال آینده حداقل ۵/ ۱ درصد از فروش خود را به تحقیق و توسعه برای تولید محصولات جدید اختصاص دهند. تحقیق و توسعه حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران است بهگونهای که خودروسازان بهدلیل غفلت از سرمایهگذاری در حوزه تحقیق و توسعه در دهه ۸۰ هنوز نتوانستهاند تنوع و کیفیت محصولات خود را به سطح مورد نظر مصرفکنندگان ارتقا دهند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را ملزم کرد تا چهار سال آینده حداقل ۵/ ۱ درصد از فروش خود را به تحقیق و توسعه برای تولید محصولات جدید اختصاص دهند. تحقیق و توسعه حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران است بهگونهای که خودروسازان بهدلیل غفلت از سرمایهگذاری در حوزه تحقیق و توسعه در دهه ۸۰ هنوز نتوانستهاند تنوع و کیفیت محصولات خود را به سطح مورد نظر مصرفکنندگان ارتقا دهند.
به گزارش ایسنا، در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت در «برنامه راهبردی صنعت خودرو» خودروسازان را ملزم کرده که تا چهار سال آینده 5/ 1 درصد از فروش خود را به سرمایهگذاری در حوزه تحقیق و توسعه اختصاص دهند. طبق این هدفگذاری در سال ۱۴۰۰ نسبت هزینه تحقیق و توسعه به فروش در صنعت خودرو باید به عدد 5/ 1 درصد ارتقا یابد. این هدفگذاری در حالی است که در سال ۱۳۹۴ تنها 5/ 0 درصد از فروش خودروسازان صرف تحقیق و توسعه شده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۵) ویرایش دوم «برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت» را مصوب کرد. در این برنامه راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور پیشبینی شده که بخشی از آن نیز درباره «برنامه راهبردی صنعت خودرو» است. در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزههای مختلف تعیین شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.