| کد خبر: 14864 |

۱۳۰۰ اتوبوس فرسوده تا ۵ سال آینده در مشهد داریم

تین نیوز | رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متوسط عمر اتوبوس شهری در مشهد به 10 سال افزایش یافته است و ما تا پنج سال دیگر هزار و 300 اتوبوس فرسوده داریم که باید برای آن فکری اندیشیده شود.
 
محمدکمال سرویها ظهر امروز در نشست خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، در پاسخ به سؤالی در ارتباط با نظر شورای چهارم در ارتباط با بلندمرتبه‌سازی در شهر مشهد اظهار داشت: بحث بلند مرتبه‌سازی در شورای شهرسازی مطرح است و در این موضوع مسائل اعتقادی نیز حاکم است.
 
وی با بیان اینکه ساخت برج در مشهد درآمد شهرداری مشهد را بالا می‌برد، افزود: اما از سویی باید این برج‌ها پیوست فرهنگی داشته باشند و از طرفی نیز با مخالفت مردم شهر نیز ساخت این برج‌ها مطرح است زیرا باید سایه‌اندازی و مشرفیت در نظر گرفته شود.
 
سرویها ادامه داد: البته در طرح جامع شهر مشهد برای این برج‌ها پهنه‌های مشخصی در سه منطقه مشهد در نظر گرفته شده است که باید تا تصویب نهایی آن صبر کرد.
 
سرویها در مورد بدهی دو هزار میلیاردی دولت به شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: خوشبختانه استاندار همه دستگاه‌های خود را موظف کرده تا در بودجه سنواتی خود بحث بدهی شهرداری مشهد را در نظر بگیرند و آن را پرداخت کنند.
 
رئیس شورای شهر مشهد در ارتباط با تعیین حقوق مدیران شهرداری نیز گفت: حقوق مدیران شهرداری متفاوت بود و تا 12 میلیون تومان متغیر بود اما ما برای همه مدیران این حقوق را به حداکثر پنج میلیون تومان رساندیم و درحال حاضر شهردار مشهد چیزی حدود هفت میلیون تومان حقوق می‌گیرد و اعضای شورای شهر مشهد نیز بر اساس حقوق دبیر آموزش و پرورش حقوق خود را دریافت می‌کنند.
 
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد در مورد کاهش نرخ بلیت اتوبوس نیز بیان داشت: استاندار خراسان رضوی به دنبال تامین بودجه برای کاهش نرخ بلیت اتوبوس است و شورای شهر نیز بیان داشته که به هر میزان استانداری کمک کند نرخ بلیت اتوبوس شهری را نیز کاهش خواهیم داد و امروز شورای شهر و شهرداری هردو به دنبال کاهش فشار بر روی مردم هستند.
 
وی با بیان اینکه جلسه مشترکی تا آخر این هفته با استاندار خواهم داشت، ابراز داشت: حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کاهش بلیت اتوبوس نقش کلیدی دارد و با توجه به اینکه 50 میلیارد از 100 میلیارد کمک دولت به حمل و نقل عمومی به تهران تعلق می‌گیرد به دنبال گرفتن بودجه 20 میلیاردی برای شهر مشهد است.
 
سرویها در پاسخ به سؤال دیگر در ارتباط با خرید اتوبوس در سال جاری گفت: در بودجه سال 93 برنامه‌ای برای خرید اتوبوس وجود ندارد اما شهرداری مشهد به دنبال گرفتن تسهیلات برای خرید اتوبوس است.
 
وی ادامه داد: متوسط عمر اتوبوس شهری در مشهد به 10 سال افزایش یافته است و ما تا پنج سال دیگر  هزار و 300 اتوبوس فرسوده داریم که باید برای آن فکری اندیشیده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.