| کد خبر: 147718 |

ماجرای یک‌ عزل و نصب در شهرداری بدون شهردار تبریز

سرپرست شهرداری تبریز درحالی دیروز سرپرست سازمان زیباسازی را با اهدافی نامعلوم عزل و نصب کرد که اعضای شورا از وی عدم ایجاد تغییرات مدیرتی در شهرداری را خواسته بودند.

تین نیوز

 سرپرست شهرداری تبریز درحالی دیروز سرپرست سازمان زیباسازی را با اهدافی نامعلوم عزل و نصب کرد که اعضای شورا از وی عدم ایجاد تغییرات مدیرتی در شهرداری را خواسته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر ، عصر دیروز با برگزاری مراسم تکریم و معارفه، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تبریز معرفی و آغاز به کار کرد.

در این مراسم با حضور مظفر سلیمانی معاون اداری و مالی شهردار تبریز، افشین مختاری به عنوان سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تبریز معرفی و از زحمات رضا خلیلی قدردانی شد.

محمدحسین اسحقی سرپرست شهرداری تبریز نیز پس از این تغییر مدیریتی، در اظهاراتی بیان کرد: شهر باید محل آرامش و راحتی شهروندان باشد، یدک‌کردن المان‌های ظاهراً زیبا جز این که شهر را به محیطی خفه و دلگیر تبدیل می‌کند، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: زواید بصری، بخش مهمی از جلوه‌های زیبای شهر و جداره‌های تاریخی را پوشانده یا مخدوش کردهاست؛ از این رو، در فاصله چند ماه مانده به سال ۲۰۱۸، مهم‌ترین ماموریت سازمان زیباسازی باید حذف زواید بصری و پاکسازی کلی شهر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه وظایف زیباسازی، سامان‌دهی تبلیغات محیطی، اصلاح سردرب و تابلوی مغازه‌ها، تلفیق ایده‌های هنری با طرح‌های فضای سبز، وضعیت ظاهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سایر مبلمان و بخش‌های ساختاری شهر، نیازمند نظارت و رسیدگی است.

این انتظارات درحالی است که رضا خلیلی، مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در تمام مصاحبه‌ها و اظهارات خود همواره بر حذف زوائد بصری، ساخت المان‌های ماندگار در شهر، ساماندهی تبلیغات شهری تاکید کرده بود. به‌طوری که وی درکنفرانس خبری که دقیقا یک‌روز پیش از عزل‌شدن از این سمت برگزار کرده بود، از کاهش 10هزار مترمربعی تبلیغات شهری که موجب ناراحتی شهروندان است، خبر داده بود.

خلیلی همچنین در این کنفرانس اظهار کرده بود: چیزی که امروز از آن به عنوان زیباسازی شهری یاد می‌شود، برخی آرایش‌های سطحی است که با نصب برخی نمادها و چراغانی کردن معابر صورت می‌گیرد درحالی که ما سعی می‌کنیم زیباسازی‌های هویت‌مداری انجام دهیم.

وی تصریح کرده بود: برازنده تبریز نیست که ما از زوائد بصری به عنوان زیباسازی استفاده کنیم. بسیاری از این زوائد باعث آلودگی محیطی شده و آرامش شهروندان را از بین می‌برند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در ادامه با بیان اینکه جای‌جای تبریز دارای هویت است، افزوده بود: ما باید سعی کنیم از زیباسازی‌هایی استفاده کنیم که هیچ‌گونه به هویت و تاریخ تبریز خدشه وارد نکند و همچنین به عنوان یک برند از آن یاد شود.

اقدامات و اهداف مشترک خلیلی با اسحقی سرپرست شهرداری تبریز، شبهاتی درباره علت این عزل به‌وجود آورده است.

گفتنی است در جلسه هفته گذشته شورای شهر، فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز از سرپرست شهرداری خواسته بود تا از هرگونه تغییر مدیریتی در دوران سرپرستی تا انتخاب و آغاز به کار شهردار جدید اجتناب شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.