| کد خبر: 145814 |

در پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی جرثقیل، لیفتینگ، بالابر و صنایع وابسته مطرح شد

◄ افزایش سطح استانداردهای ایمنی و بازرسی فنی جرثقیل‌ها

نجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی جرثقیل، لیفتینگ، بالابر و صنایع وابسته سه شنبه 14 شهریور در مرکز همایش های پژوهشگاه نفت با حضور شرکت ها و صنایع تولید کننده برگزار شد.این نمایشگاه به مدت دو روز در این مکان میزبان فعالان حوزه حمل و نقل وصنایع وابسته است.

تین نیوز

پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی جرثقیل، لیفتینگ، بالابر و صنایع وابسته در مرکز همایش‌های پژوهشگاه نفت با حضور شرکت‌ها و صنایع تولیدکننده برگزار شد. این نمایشگاه به مدت دو روز در این مکان میزبان فعالان حوزه حمل‌ونقل و صنایع وابسته است.

رضا عبدی مدیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی جرثقیل، لیفتینگ، لیفتراک، بالابر و صنایع وابسته گفت: این همایش در تاریخ 14 و 15 شهریور در محل پژوهشگاه نفت با حضور شرکت‌ها و صنایع تولیدکننده وابسته جرثقیل و بالابر و تاورکرین میزبان فعالان این حوزه است.

 عبدی  افزود: شناسایی متخصصان و فعالان و علاقه‌مندان این حوزه از سراسر کشور یکی از دستاوردهای مهم این همایش در پنج سال گذشته بود. این نمایشگاه با حمایت و حضور شرکت‌های تولیدکننده تاورکرین‌ها ، انواع جرثقیل‌های ماشینی، متحرک، لیفتراک‌ها و بالابرها و صنایع وابسته  برگزار شد.

وی ادامه داد: در این راستا بزرگ‌ترین گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی جرثقیل، لیفتراک و لیفتینگ با حضور نمایندگان وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت نفت، سازمان استاندارد، سازمان بنادر و کشتیرانی ، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ، شهرداری تهران ، شرکت‌کنندگانی به نمایندگی از مجموعه‌های سندیکای شرکت‌های ساختمانی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت‌های صنعتی و تولیدی فولاد و خودروسازی  برگزار شد.

 وی با تأکید بر تسری دانش در واحدهای ایمنی ستادی افزود: آموزش عملیاتی و باربرداری ایمن به بیش از هزار کارشناس ایمنی، ماشین‌آلات و تعمیر و نگهداری که باافتخار منجر به افزایش ساعات کار بدون حادثه شده است.

عبدی با اشاره به شناسایی و مذاکره با نهادهای مسئول با هدف الزام بر اجرایی شدن ضوابط برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی استانی ادامه داد: شناسایی ۳۰ استاد برجسته در زمینه ایمنی جرثقیل و دیدار سالانه کلیه فعالان این عرصه باعث پویایی و رقابت در این زمینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این همایش، مدعوینی از سازمان‌های نظارتی، همچون نظام‌مهندسی ساختمان، سازمان استاندارد، شهرداری، شورای شهر، سازمان آتش‌نشانی، وزارت صنعت و معدن، وزارت نفت حضور دارند.

عبدی افزایش سطح استانداردهای ایمنی و بازرسی فنی جرثقیل‌ها، لیفتراک‌ها، بالابرها و تجهیزات صنعت حمل و انتقال بار، بررسی حوادث سالانه لیفتینگ در ایران و جهان و بررسی راهکارها و اقدامات کشورهای توسعه‌یافته در مهار و کنترل حوادث مربوط به لیفتینگ را یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش عنوان کرد.

 مدیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جرثقیل، لیفتینگ، لیفتراک، بالابر و صنایع وابسته با اشاره به محورهای این همایش گفت: استانداردهای قبل از نصب و بهره‌برداری، در زمان استفاده اولیه، بعد از بهره‌برداری و دوره‌ای تعمیرات و نگهداری مؤثر اپراتوری و ایمنی و پدافند غیرعامل HSE حوادث و بحران‌ها مدارک فنی و دفترچه‌های راهنما استانداردهای طراحی و ساخت، ایمنی و آتش‌نشانی و کنترل حریق تجهیزات انتقال بار از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته بسیار تلاش شد تا بعد از حادثه وحشتناک مکه و کشته شدن صدها تن از هم‌وطنان و سایر انسان‌های دیگر، حادثه سقوط جرثقیل در منهتن امریکا، حادثه سقوط جرثقیل در فرانکفورت آلمان، سقوط تاورکرین در میدان امام خمینی تهران و بسیاری حوادث گوناگون به دنبال راه‌کارهای عملی و مناسبی برای جلوگیری از این حوادث و کاهش خسارات مالی و اجتماعی آن باشیم . در همین راستا برگزاری این همایش با اهداف ذکرشده در دستور کار دبیرخانه همایش ملی استاندارد قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.