| کد خبر: 14722 |

تصادفات منجر به فوت در لرستان ۱۶.۷ درصد کاهش داشته است

تین نیوز | مدیرعامل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: طی سال گذشته تصادفات منجر به فوت در لرستان 16,7 درصد کاهش داشته است.
 
جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و پیشگیری از سوانح رانندگی به ریاست معاونت عمرانی استانداری به منظور برطرف‌سازی مشکلات تصادفات جاده‌ای دوشنبه شب برگزار شد.
 
در این جلسه تحلیل آمار تصادفات جاده‌ای در سه ماه اول سال 93 و مقایسه آن با سه ماه اول سال 92 صورت گرفت.
 
در این جلسه مدیرعامل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: تعداد تصادفات در استان لرستان در سه ماه اول سال 92، 439 فقره و در سه ماه اول سال 93، 456 فقره گزارش شده است که در مجموع افزایش 3,9 درصدی را به دنبال داشته است. این در حالی است که تلفات ناشی از تصادفات 12,4 درصد کاهش یافته است و این امر ناشی از مدیریت صحیح سرعت و چهارخطه شدن جاده‌هاست.
 
حسن رحمانی بیان داشت: سال گذشته تصادفات منجر به فوت 16,7 کاهش و تصادفات جرحی 6دهم درصد افزایش داشته است که در مجموع 3,9 درصد افزایش داشته است.
 
این مسئول یادآورشد: تعداد کشته‌های سر صحنه تصادف در سال 92، 48 نفر و در سال 93، 39 نفر بوده که طبق آمار ارائه شده 18,8 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم.
 
مدیرعامل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: سهم وسایل نقلیه متفاوت در بروز تصادفات در سال 93 به ترتیب سواری 61,7 درصد، وانت‌بار 79 درصد، موتور 5,8 درصد، کامیون 18 درصد، ادوات کشاورزی 3,3 درصد، مینی‌بوس 7 درصد و اتوبوس 8 درصد است.
 
رحمانی تصریح کرد: کامیون، مینی‌بوس و اتوبوس ابزار قدرتی هستند و باید کنترل و نظارت بیشتری روی آنها صورت گیرد و در بحث سواری با کنترل‌های محسوس و نامحسوس می‌توان آمار تصادفات را کاهش داد.
 
مدیرعامل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: تعداد تصادفات سه ماهه سال جاری در آزادراه 7 درصد، محورهای اصلی 76 درصد، محورهای فرعی 14 درصد و جاده‌های روستایی سه درصد از آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌ است.
 
رحمانی تصریح کرد: براساس آمار به دست آمده، 28 درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو، 17 درصد تخلف از سرعت مطمئنه، 14 درصد انحراف به چپ، 9 درصد عدم رعایت حق تقدم و 9 درصد حرکت خلاف جهت از جمله علل تصادفات است.
 
وی ادامه داد: ایستگاه‌های سلامت یا فضاهای شاد به منظور رفع خستگی ناشی از رانندگی‌های طولانی‌مدت باید در مسیر جاده‌ها ایجاد شود، تا بدین وسیله از افزایش تصادفات برون‌شهری جلوگیری شود.
 
مدیر‌عامل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان با بیان اینکه در بروز تصادفات 79 درصد وسایل نقلیه شخصی و 21 درصد وسایل نقلیه عمومی مقصر شناخته شده‌اند، افزود: 69 درصد از تصادفات در طول روز و 31 درصد در شب اتفاق افتاده است و در مجموع 1083 تصادف رخ داده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.