| کد خبر: 145473 |

5 دلیل نفوذپذیری صنعت کشتیرانی در حملات سایبری

حملات سایبری در صنعت دریانوردی تاکنون به اندازه حملات خشکی به وقوع نپیوسته‎اند. با این وجود، این حملات به دلیل استفاده روز افزون از پلتفورم‎های دیجیتال در صنعت دریانوردی روبه افزایش است.

تین نیوز

حملات سایبری در صنعت دریانوردی تاکنون به اندازه حملات خشکی به وقوع نپیوسته‎اند. با این وجود، این حملات به دلیل استفاده روز افزون از پلتفورم‎های دیجیتال در صنعت دریانوردی روبه افزایش است.

به گزارش  گروه بین الملل  مارین تایمز، این در حالی است که همچنان مقاومت برای جلوگیری از بروز این حملات وجود دارد و به همین دلیل مالکان و اپراتورهای کشتی ها در مقابل حملات سایبری نفوذ پذیرند. در این گزارش به 5 دلیلی که نشان می دهد صنعت دریانوردی بیش از آنچه تصور می کند در مقابل مخاطرات حملات سایبری قرار دارد، اشاره می شود.

نبود رمزنگاری

موسسه Marsh & McLennan Companies بر این باور است که نبود رمزنگاری یا کدهای شناسایی در سامانه های راهبری کشتی ها یک مسئله مهم است. این بدین معناست که کشتی‎ها می‎توانند یک هدف سهل در نظر گرفته شوند و همین امر موجب افزایش احتمال حملات سایبری به آنها می شود.

افزایش خدمات رایانه ای

بخش دریایی امروزه به سامانه های رایانه ای بسیاری مجهز است و از خدمات آنها بسیار بیشتر از قبل استفاده می کند. اما این سامانه ها مجهز به ملزومات مقابله با مخاطرات مرتبط با آن نیستند. تاسیسات خشکی و دریایی بیش از سابق با یکدیگر در ارتباط هستند و نرم افزاری های بیشتری در صنعت دریانوردی به اینترنت متصل می شوند. این مانند دری باز می ماند که منتظر حمله سارقان است.

عدم آموزش خدمه آموزش 

 

بر اساس اعلام موسسه Futurenautics در سال 2015 میلادی تنها 12 درصد از خدمه دریایی جهان آموزش های امنیت سایبری را دریافت کرده بودند و 43 درصد نیز از راهبردهای ایمنی سایبری آگاه بودند. این در حالیست که 43 درصد از خدمه در کشتی هایی سفر کردند که مورد حمله ویروسی یا بدافزاری قرار گرفته بودند. یک کارشناس اعلام کرد که یکی از عمده ترین دلایل وقوع حملات سایبری، اشتباهات انسانی است.

هزینه بالای ایمنی سایبری

شرکت های کشتیرانی فکر می کنند که هزینه اقدام های جلوگیری کننده از حملات سایبری گران است و همیشه هم لازم نیستند. اما باید دانست که هزینه حملات سایبری خود بسیار بیشتر از هزینه ایمنی در مقابل این حملات است. این تصور غلط وجود دارد که احتمال وقوع حملات سایبری پائین است و هزینه کردن برای تامین ایمنی سایبری واقعا ارزش آن را ندارد.

کشتیرانی ارزش حملات سایبری را ندارد

استفن هنکوک، کارشناس امنیت سایبری در موسسه مشاوره PA Consulting Group اظهار کرد که برخی از شرکت های کشتیرانی احساس می کنند چون اطلاعات کم اهمیتی دارند مورد حمله سایبری قرار نمی گیرند و بنابراین امنیت سایبری برای آنها در اولویت نیست. این در حالیست که کشتی‎های هر روز مدرن تر و سریع تر می‎شوند و بنابراین به راهنماها و برنامه های پشتیبانی بیشتر و دقیق تری نیاز دارند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.