| کد خبر: 144753 |

مجلس با حساسیت بیشتری نسبت به موافقتنامه‌ها تصمیم‌گیری کند

نمایندگان مخالف لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان دلایل مخالفت خود را مطرح کردند.

تین نیوز

نمایندگان مخالف لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان دلایل مخالفت خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی گلمرادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 7 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان با اشاره به اصل 77 قانون اساسی و ماده 173 و174 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: هرگونه لایحه موافقتنامه باید با زمینه کلیات به مجلس بیاید تا به صورت صحیح بررسی شود و صرفاً کلی‌گویی در این زمینه باعث بروز خسارت می‌شود.

نماینده مردم بندر ماهشهر،امیدیه،هندیجان درمجلس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آن جایی که بسیاری از موافقتنامه‌ها و معاهدات با جزئیات و به درستی در مجلس بررسی نمی‌شود همواره دچار مشکل شده‌ایم چنانچه تاکنون می‌توانستیم در حوزه‌های کشاورزی با این موافقتنامه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است مجلس دهم متفاوت از مجالس دیگر نسبت به بررسی موافقتنامه‌ها و معاهده‌ها با حساسیت پیگیر باشد.

لاهوتی: تصویب موافقتنامه‌ها تبدیل به تعیین تکلیف برای مجلس شده است

مهرداد بائوج لاهوتی نیز به عنوان دومین مخالف لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان به طرح سوالاتی پرداخت و گفت: تاکنون مبادلات کشاورزی میان دو کشور صورت می گرفت بدون اینکه لایحه‌ای وجود داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تاکنون مبادلات بدون لایحه موافقتنامه صورت می‌گرفت کاری خلاف قانون انجام شده بود که در حال حاضر ارائه این لایحه نوعی تعیین تکلیف برای مجلس است که در نهایت به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.